Kalbim Pattaya Diye Atıyor

Kalbim Pattaya Diye Atıyor da sizlerle ilk Pattaya, Phuket ve Bangkok üçgeni serüvenimi paylaşmak isterim.

Yoğun ve yorucu iş temposu olan iki arkadaş bazı zamanlar bir araya gelerek havadan sudan bahsederken tatil yapamamaktan birbirimize şikayet ederken şaka ile karışık bir Asya turu yapsak mı acaba derken  kendimizi birden bire yana yana bilet ararken bulduk .

Phuket tatili

Bir yandan da bu sitenin neredeyse tüm forumlarını okuyordum bazı yazılarda sakın tur ile gitmeyin, bazı yazılarda da güvenlik konuları derken  ben ki sadece askerde yurt dışına çıkmış oda   sınır dışı operasyonu olarak ırak 🙂  bir anda bu sitenin ve yazarlarının ve editörlerinin verdiği Tayland gezilecek yerler ve Tayland gece hayatı nokta atışı bilgilerle kendimi Asya fatihi gibi hissetmeye başladım.

Halen daha iyi ki bu site yorumlarını okuyup da böyle bir Tayland turuna ve Tayland tatiline başlamanın verdiği hazzı içimde yaşıyorum. İlk seyahatimiz olacağı için ne olur ne olmaz diyerek Şişli’deki Emirates hava yolları ofisinden daldık içeri hosteslere özel kıyafetlerle bizi karşılayan bayana gitmek istediğimiz destinasyonu anlattığımızda 1800 TL karşılığı Dubai aktarmalı Bangkok biletleri check in leri yapılmış vaziyette cebimizdeydi.

Uçuşumuza dört ay kala başladık site yorumlarından bilgi toplayarak küçük küçük notlar almaya. Her geçen gün özgüvenim yerine gelmişti. Çünkü İngilizce bilgim çok yeterli değildi.  Bazı takıldığım konularda da gene bu siteden tanıdığım ve bana her konuda içtenlikle ve sabırla yardımcı olan her daim yanı basımdaki yoldaş  hissini veren nightmare45 nickli arkadaşıma kardeşime teşekkürlerimi bir borç bilirim buradan saygı ile selamlıyorum.

Tayland’a uçuş günü gelmiş koltuklarımıza oturmuş yola koyulmuştuk. 4 saat Dubai 3 saat aktarma 7 saat sonra Bangkok’ta idik. Hemen bagajımızı alır almaz taksi ile ver elini Pattaya. O kadar uçuştan sonra turşu gibi olduk diyeceğimi sandınız dimi. İlk gidenler bilir valla çivi gibiydik 🙂 Otele yerleştikten sonra  duş aldık hemen dışarı çıktık. Saat 16 civarı  olduğu için hafif çaplı bir keşif yaptık.

Yemek  sorununu çözmek için Pattaya Central Festival’e daldık. Hemen hemen her yazıda olduğu gibi şu Alaturca isimli restorana bir girelim dedik. Hakikaten yorumlardaki gibi gerçekten de biraz pahalı geldi bize de neyse adettendir yedik çıktık. Bu arada çıkarken Alaturca restoranın 3 yada 4 dükkan ilerisinde bir restaurant çarptı gözüme. İngilizcem düşük seviyelerde olmasına  rağmen restorantın camındaki ne yersen 299 baht (24 tl ) yazısını çözebildim. 😉 Arkadaşlar giden olursa bu restorantta emin olun çok memnun kalacaksınız. Biftekleri çiğ seçiyorsunuz istediğiniz kadar pişirip getiriyorlar. Salata, dondurma, sıcak yemek, envayi çeşit meyveler, çay, çorba içecekler, kızarmış sarımsaklı ekmek. Ki bu nefisti inanın Pattaya da 5 gün bu restorantan çıkmadık isteğin kadar ye iç 24 tl  parası bir yana her gün nereden hatun alsak derdi yetmezmiş gibi birde her gün nerede yemek yiyeceğiz ile kasmak hiç istemezsiniz.

Arkadaşlar hatun olayına gelince ballandıra ballandıra yazmama gerek yok zaten yazan arkadaşların tekrarını yazmak istemiyorum her eve lazım bunlardan üç beş tane öyle bir durum yani.

Pattaya beach road

Dikkatimi çeken bir hususu sizlerle paylaşmak isterim. Hani şu sahilde free takılan ve herkesin aman ha hastalık bulaşır diye  dikkat ettikleri kızlar varya, çoğu Pattaya çevresinde herhangi bir işte çalışıp akşamları 10 dan gece 1 e kadar short time yapıp gece birde ise Walking Street teki cluplerden sabaha kadar müşteri alanlara bizzat şahit oldum. Hani discolarda takılan kızlar ayrı, Beach Roadda takılan kızlar ayrı gibi gözükseler de aralarında ciddi derecede düzgün kızları önce sahilde sonra discoda görmek mümkün olabiliyor. Bu şahsen benim gözlemlemem.

Hijyen konusuna gelince emin olun biz erkekler ne kadar hijyene dikkat ediyorsak orada ki kızlarda sonuçta bir can taşıyorlar ve bunun farkındalar ki condomsuz asla ilişkiye girmiyorlar ve gidenler bilir ki ilişki öncesi tarafların duş alması şart haline gelmiş bu güzel bir şey sonuçta alan da verende memnun Hjyene de dikkat ettimi i love pattaya yani.

İlk gidecekler oteli seçerken dikkatli olun. Çünkü haritada denize dik olan sokaklar kısacık gibi gözüküyor lakin yürümekten ayaklarınza yaptıracağınız masajlar bile işe yaramaz haberiniz olsun 😉

Bu yazımda diğer paylaşımcılar gibi şuradan şu kızı aldım gecem şöyle geçti böyle şeyler yaptık gibi özel konulara girmek istemiyorum. Sonuçta hepimiz ata sporunu severiz 😉 Benim paylaşımım daha çok oraya gidecek arkadaşlara bir paylaşım olsun istedim.

Pattaya’daki 5 günümüzde bir avm de ki havayolu şirketinden bir sonraki güne Phuket bileti almıştık. Phuket’i de daha önce hiç görmediğim için orayı da çok merak ederek ve Pattaya ile kıyasladığımda daha güzel vakit geçireceğimizi düşünerek yola çıktık. Bir buçuk saatlik bir uçusun ardından Phuket’e indik. Hemen bir taksi ile Patong denilen bir sahil beldesine geldik Patong gece hayatının olduğu merkez bir yer her şeyin ilki daha hafızada kalırmış derler ya Patong turistik ağırlıklı bir merkez olmasına rağmen kalbim Pattaya da kaldı desem yeri var.

Phuket Similan Adası

Kısaca başlıklarla Phuket Pattaya’ya göre bir tık daha pahalı daha çok deniz ve çevre gezileri ağırlıklı bir belde her yerdeki tur firmalarıyla çevre adalara günü birlik turlar düzenleniyor. Fiyatlarda ısrarlı ve iyi ingilizceniz varsa pazarlık ediniz. Biz bile %35 indirimi kaptık siz yarı yarıya kırarsınız belki en son turumuz Phuket Similan Adası turu 3000 baht iken  kişi başı biz 1800 baht ödeme yaptık bilginiz olsun.

Phuket de Bangla Road diye bir sokak var. Bu  sokağa deniz tarafından girince hemen sağda Easy Tour diye bir acente var. Biz tüm turları indirim kapabilmek için oradan aldık. Israrcı olunca ortalama % 40 oranında max indirim alınabiliyor. Hemen orada bir zarf içinde otelden kaçta alınacağımız ve tur şirketine verilmek üzere bir bilet verdiler. Daha sonrasında ilk gün Phi Phi adası, adını anımsayamadığım iki adadan sonra maymun adasına uğradılar. Aralarda yüzmek için molalar verdiler. Sinorkel ve gözlük ücretsiz dağıtıyorlardı. Phi phi adasında öğle yemeğinin ardından bir iki ada turu daha yapıp tekne ile limana daha sonrasında minibüs ile kaldığımız otele bırakıyorlar.

Biz ada turunu çok sevdiğimiz için ertesi gün fil safarisine gittik. Yine sabah minibüs gelip bizi aldı 1 saat kadar yolculuktan sonra filin sırtına binip bir iki tur attırdılar. Sonra aynı yerde 400 baht karşılığı ağaçtan ağaca telde kayma olayı. Oradan da bambu ile ırmakta 1 saat kadar gezdik. Ondan sonra yemek daha sonrasında da tsunami müzesi dedikleri bir yer var. Tsunamide askeri alanda hücum bot metrelerce sürüklenmiş orayı gezdirdiler. Kaplumbağa ciftliği filan tiger zoo hayvanat bahçesi sonra yine otel.

Phuket gece hayatı

Bir sonraki gün de kıza sordum pahalı bir tur  var mı diye. Oda bize Similan adası turu önerdi 3000 baht gibi bir şeydi. Bize 1800 ayarladı. Lakin aynı yerden üst üste 3 kere tur almıştık hakikaten turların arasında en bombası Similan ada turu idi. Tertemiz koyları ile cennet gibi. Ayrıca dalmak için koylar vardı gidenlere tavsiyem su altı fotosu yapacaklarsa gitmeden marketten kruvasan sandvic alsınlar. Balıklar hücum ediyor. Süper  bir duyguydu.

Bu arada kaldığımız oteldeki resepsiyondaki kız bu akşam Phuket Town da bir parti var dedi. Havai fişek filan tam anlamadık ama atladık motora 1 saat sonra Phuket Town daydık. Meğer tanrılarını kutlamak için herkes beyaz giymiş. Çatapat partisi imiş. Ben hayatımda böyle bir çatapat patlatma görmedim. O gece barut kokusu genzimi öyle bir yaktı ki kelimeler yetersiz kalır. Adamlar paket paket atıyorlardı çatapatları. İyi ki gitmişiz ne zamanları yapılır bilemem ama unutulmazlar arasında hemen yerini aldı. Bu arada Phuket Towna giderken Tiger Zoo ve silah poligonunu gördük. Dönüşte oralara da gittik. Silah atışı yapmadık çünkü bana pahalı geldi 5000 baht magnum attırıyorlardı. Benim zaten yeteri kadar atış deneyimim olduğu için baktık geçtik. Daha bir cok gezilecek yer vardı lakin gidiş amacınıza göre phuket 3 günde yeterli olabilir 3 ay bile yetmeyebilir. Adanın her yerinde botanik parklar macera turları vs vs çok yer vardı ama Phuket Tatilinde gidenlere motor kiralamalarını öneririm.

Gitmeden önce site yazılarında pazarlık her yerde diyorlardı. Bunu asla göz ardı etmeyin işe yarıyor Tiger Kingdom, timsah, ada turları, poligon derken 5 günü de orada yedik  gündüzleri tur programlarına katılıp akşamları da jungle ceylon adlı bir avm de alışveriş sorası da Phuket gece hayatına dalıp tiger barla gecemizi musmutlu bitiriyorduk. Ve hüzünlü dönüşümüze 2 gün kala  Bangkok’a geri döndük. istanbul uçusumuza 2 gün kala bir aksilikle karsılaşmayıp rahat dönelim diye.

Bangkok nehir turu

Bangkok’tada bir nehir teknesi turuna katıldık nehir kolları şehrin aralarına kadar ilerliyordu güzel bir kaç kare resimin ardından tekne bizi Big Budha’ya bıraktı. Birazda oralarda oyalandıktan sonra son günümüzün akşamını  ayak masajı ve  Mbk Center diye elektronik ve giyim çarsını dolaşıp otelimize geri döndük Sabah havaalanı için otelimizden taxi olayını da çözdükten sonra valizlerimiz bagajda aklımız ve kalbimiz Pattaya’da alana doğru yolculuğumuza devam ettik.

Yolda ilerlerken nightmare45 nickli kardeşimle yazışırken bana şöyle demişti bir burukluk hissediyormusun diye yazdı. Hani küçük kazalarda veya heyecanlarda sıcağı sıcağına bir şey hissetmezsin de acısı sonradan çıkar ya o an bir burukluk yok sonuçta evimi de özlemiştim o arkadaşıma buradan sesleniyorum o burukluğun en kralını yaşıyorum haberin olsun 😉

Değerli site dostlarım hepinizi saygı ile selamlayıp yazıma son veriyorum;

Kalbim Pattaya Diye Atıyor adlı yazıyı yazan Sn. Bluemax ‘e tüm asyarehberi ekibi ve müdavimleri adına teşekkür ederiz.

Toplam 23 Yorum Var

1. Sevgili Bluemax ;

Gidiş sürecinde yaptığımız muhabbetler çok güzeldi. Kişiliğin kadar renkli bir yazı olmuş.Önümüzdeki yıllarda beraber olmak dileğiyle.

2. harika bir yazı olmuş elinize emeğinize sağlık soluksuz okudum desem yeridir 🙂 Bende Phuketin gece hayatından çok turlarını merak ediyorum!monkey adası james bond adası gidip görmek için can attığım adalardır 🙂 Bu arada affınıza sığınarak toplam maliyeti sorabilirmiyim!sırf pattaya olsa az çok bir fikrim olurdu ama özellikle phuketteki bu müthiş anların maddi karşılığını merak ettim zira benimde planımda 5gün phuket 8-9 gün pattaya 2-3 günde Bangkok var :Dtoplam 15-20 gün aralığında bir tatil planları yapıyorum özellikle bütçe planlamalarım için maliyeti merak ettim!hemen hemen planladığım tatili yapmışsınız :)) tekrardan paylaşım için çok teşekkür ederim!

3. Değerli ender arkadaşım
    Biz şöyle yaptık ilk gidişimiz olduğu için ,bizde senin gibi bu elit siteyi takip ve yorumlarını okuya okuya bankoktan sonra pattaya yapıp orada içimizdeki yangını söndürdükten sonra tekrar bangkoka geçip uçakla phukete geçtik pattayada ne kadar vakit geçireceğimizi kestiremediğimiz için az pahalıda olsa uçuşa 1 gün kala pattyada second roadda riplye’s believe it or not ” un olduğu bir avm var onun tam arka tarafında kalan küçük bir avm de dolasırken bilet satan bir acente gördük (nok airin tabelası ) vardı oradan kişi başı yanılmıyorsam 3400 baht karsılığı gidiş dönüş bilet aldık phukete eğer o acentayı görmese idik muhtemelen alan dan alacaktık bileti daha sonrasında phukete gidince otel seçimin muhakkak bangla roadın devamın da soi san sabai die bir sokak var oradan yap rezervasyonu tam merkez derler ya merkezinde tam ortası biryer tavsiyem ise acca patong otel uygun gelmezsse sagı solu herhangi bi otel olur otel fiyetınıda agodadan bakar uçak masrafına eklersin geriye kaldı turlar her gün bir tura katılsan gidilecek tura bağlı en pahalı olan similan adası turu idi 3000 bht dediler 1800 kişi başı aldık sabah 6.20 aldılar aksam 7 de bıraktılar otele geriye kalan günde fil safari yaparsın oda 1500 bht biz 1000 e aldık , sonrasındada adaları cok beğendiğimiz için birde phi phi ve birkaç adadan olusan bi tur aldık o turda hatırlamadımtam olarak ama 1500 2000 civarı dediler (ada turlarının içinde khaina îsland ) muhakkak olsun balıklar ada müthisti google dan bakarsın , bide james bond dediler sadece resim cektiriolarmıs yüzme yok gerete yok dediler zaten o kadar ada görünce emninm sende istemezssin yani anlayacagın 3 tura katıldık ama daha bir sürü turlar var broşürlerden resimlerine bakar seçersin asagı yukarı fiyatlar böyle kafanda bir rakam olusmustur muhakkak biz toplamda ist çıkış dönüş otel paralarının yarısını orada ödenmesi ile birlikte 2750 dolar harcadık buna phuket bileti pattya. turlar , hediyeler vs dahil Saygılarımla

4. çok teşekkürler bilgiler ve tavsiyeleriniz için phukete özellikle ada turlarını merak ediyordum sayenizde biraz fikirler belirmeye başladı kafamda 🙂

5. Pattaya da otel haric.günlük 100 dolar yeterli mi tabi buna kiz dahil ve son olarak ne cok luks ne de kotu 7 gunluk pattaya tatili otel haric ne kadar tutar ?

6. Üstad Otel hariç 100 dolar ortalama bir tatil için yeterli olacaktır ki bende genelde günde 100 dolar civarı harcarim ama bu kişiye görede değişir daha ucuzada yapabilirsin hatta otelde dahil olabilir bu miktara ilk gittiğimde 60 dolar civarı bir ortalama tutturmustum ama tabi ufak tefek kısıtlamalar olur Velhasıl Otel hariç bu miktar yeterli olacaktır hiç canınızı sikmayin 7 günlük tatil ucretide ben olsam 1000 dolar derim oda geniş geniş 700 hatta daha az da iş görecektir.Saygilar

7. Sniperrr91,arkadaşım 100,dolar günlük sana yeterlidir 2014 mart gittim en,son bayanlar max 1500 2000 baht ödersiniz daha,ucuzuda,denk,gelir ama,çok iyi,olmazlar yemek,isine,gelince 2,ogün 500,baht,gider mcdonalds,vb yerlerde imsomioda,takilsan,geceleri 3 4 kişi iseniz,2000,baht şişe açtırip kar edersiniz,teksen 600 baht,orda,harcarsin 4 bira vb 100 bahtı masaj su hesaplamada,paran bile,artar bunlar daha ucuza yapılabilir örnek thai yemekleri,yenerek veya bayana 1000,1500,vererek 100 dolar yeterli ben martta 3 arkadaşımla gidecem,20,gün kalicam,bütçem otel,hariç 1500 dolar hergün bayan,almaya,gerek,yok

8. Sevgili Sniperr91 ;

Öncelikle 100 dolar şu anın kuruyla yaklaşık olarak 3600 baht etmekte. Konaklama dışında diye sormuşsunuz. Bu paranın günlük diğer harcalamarınıza yeterli olacağını düşünüyorum. Günlük yeme-içme olarak düşündüğümüzde ekonomik yoldan düşünürsek sahilde ızgara tavuk ve balık satan seyyarlar var. Uygun fiyatlara karın doyurabilirsin. Öğün başına 100-150 bahta malolur. Yine Türk restoranları var. Onlarda da 200-300 baht menüler var. Yani yeme içmeye 500-750 baht arası günlük diyebiliriz. Ulaşım için belli güzergahlarda gidip gelen Tuktuklar mevcuttur. 10 bahttır. Sahil yolundan walking street ve second road üzerinde çalışan tuktuklar mevcuttur. Yine ulaşım için motorbike taksiler vardır. Genelde belli mesafelere 100 baht alırlar. Burada dikkat edeceğiniz husus gece hayatındaki içki masraflarıdır. İpin ucu ancak burada kaçabilir. Birçok mekanda belli saatlerde Happy Hours saatleri vardır. Bu sırada içkiler % 50 indirimli olur. Bu değerlendirilebilir. Yine ayrıca insomnia dan örnek vermek gerekirse 30 baht ve 90 bahta shot lar mevcuttur. Uzun süre mekanda vakit geçirmek istiyorsan az maliyetli shot lardan içebilirsin. Yine yanlış hatırlamıyorsam birada 120 baht gibi birşeydi. Kaç tane içeceğine sen karar ver artık. Bu bağlamda içkiyede 500-750 baht gibi birşey harcayabileceğini düşünüyorum. Bayan konusuna gelince beer barlar , discolar , gogo barlar ve sahil yolu gibi bayan arkadaş alabileceğin mekanlar mevcuttur. Gogo barları bir yana koyarsak en tuzlusu odur çünkü diğer yerlerden anlaşacağın bayan ücretleride mekana , sezon olup olmamasına , güzelliğe ve alınan saate göre farklılık gösterir. Çok nadir olmakla beraber 1000 bahttan başlayıp 3000 bahta kadar çıkabilmektedir. Bunu da 2000 baht gibi günlük düşünürsek bütçenin yeterli olacağını göreceksin.

9. Degerlu cevaplatiniz icin cok tesekkur ederim bu ikinci yurtdisi seyahatim olacak ama ne zaman yapacagim karar veremedim subat 1 gibi de olabilir

10. Arkadaşlarımız güzel ve yerinde bilgilere yer vermişler, eğer yanınızda bir arkadaşınız daha olursa giderleriniz ona oranla biraz daha düşecektir.

11. Oğuz aydil arkadaşım pattaya için benimde bir kaç gece kaldığım walkingin içinde tam merkezde walking guest house var orada kalabilirsin

12. Jetack kardeşim 3 kişi gidicem gitcegim tarihlerde o,hostel,dolu gözüküyor mart ayinda malesef bende begendim orayi ama noble place. 1 hosteli,hakkinda,bilgisi olan varmi,nasildir

13. jetaack, hocam bu bahsettiğiniz, walking guest house merkezde ve yakın olduğunu söylediğiniz için dikkatimi çekti. hakkında biraz daha detay verebilirmisiniz. Personelleri,temizliği,odaların genişliği ve içi, ücreti nedir.

14. bluemax abim güzel yazı olmuş pattayadan döneli daha bir hafta bile olmadı burnumda tütüyo desem yalan olmaz.27 yaşındayım hayatımda yaptığım en güzel tatilim.en kısa zamanda tekrardan gideceğim.

15. Tabiki.Walking street guest house walkingi ziyaret edenler muhakkak görmüşlerdir.Burası bir otel gibi degil guest tarzıdır.Yani otele ait havuz,fitness,jakuzi gibi özellikleri yoktur ama sizin gecenizi güvenli ve temiz bir şekilde geçirmenizi saglayabilir.Otelde 5 oda tipo mevcuttur odanın ve caddeye bakan bölümlerine göre fiyatlar gecelik 35-70 tl arası degismektedir.Diğer özelliklerini Booking comdan bakabilirsiniz ayrıca diğer sorularınız içinde bana comdan ulaşabilirsiniz.Hayırlı tatiller

16. walking street guest hause daha önce otel araştırmalarımda benimde dikkatimi çekmişti en geniş oda 85 tl diyordu aslında tecrübe edenlerin tavsiyelerine göre düşünülebilecek bir mekana benziyor 🙂 konum ve fiyat itibariyle çok dikkat çeken bir yer

17. Değerli müdavimler öncelikle hepinizi saygı ile selamlıyorum
    Uzun zamandır siteye girip neler olup bitiyor kimler gelmiş kimler ikinci sefer gidiyor kıskançlığımdan ve işlerimin yogunlugundan bakamadım
    Değerli snipper91 kardeşim yorumlarını okuduğumda bi an kendimi görür gibi oldum. Tıpkı bende senin gibi 100 $ yetrmi artarmı otel ne kadar tutar gibi sorular içerisindeydim gerekli acıklamayı zaten uzman arkadaşlarım fazlasıyla yapmış
    Kişiliği ve kalitesi tüm asya ülkeleri tarafından tescillenmiş dünya iyisi Nightmare45 kardeşimin bana naklettiği cümleyi aynen sana ileteyim
    Bazen 100 bazen 150 $ harcarsın demişti ve inan bana aynende öyle oldu güreşe doymuyor insan yenildikçe güreşesi geliyor e malum bu yorgunluga bazen günde 3 öğün footmassage iyi gidiyo
    Bağımlılık denilen cümleyi sigara v.b metaryellerde olur sanıyordum ,,arkadaşlar ekimde pttayada idim şimdi ise bedava dağıtılan oyuncak sırasındaki çocuklar gibi sıra bana geldikçe tekrar sıraya girer oldum şimdi ise yana yana şubat sonuna doğru bilet arıyorum bi yandan ararkende teee önümüzdeki kasım aralık gibi tekrar planlar yapıyorum kimbilir snipper91 kardeşim belkide oralarda rastlaşırız şubatta
    Lanet olsun içimdeki bu pattaya sewgisine :))
    Kompleksbeer barlardaki en çılgın çığlıklar senin için gelsin nightmare45 kardesim …..