Pattaya Dikkat

Değerli Tayland aşığı güzel arkadaşlarım. Sitedeki yazılardan gördüğüm Pattaya gece hayatı yazılarını çok beğendim. Kendime de sormadan edemedim. Acaba ben mi yanlış yerdeydim ki sizlerin ki gibi güzel yaşanmışlıklarım, anılarım olmadı. 😀

Şaka ediyorum tabi. Keşke bende sizler gibi Tayland Pattaya da güzelce eğlenip hayatımı yaşayabilseydim. Sebebi de yazımda zaten. 😀

2014 yılında kampanyada olan paket tur alıp Tayland tatiline çıkmaya karar verdim. Ucuz etin yahnisi pahalıdır. Bizdeki de o hesap. Sizler gibi güzel bir Pattaya tatili yapamadık sonuçta.

Tur ile Tayland Bangkok a uçtuk. Gurup tamamen erkekten oluşmaktaydı. Anlayacağınız herkesin Tayland a gidiş amacı belli. Hepsi Tayland gece hayatı için gidiyorlardı.

Pattaya gece hayatı

Uçakta bazı kişiler ile sohbet ederek ilk aktarma noktasına ulaştık 3 saat sonra Bangkok a doğru yola koyulduk. Bangkok hava alanından bizleri otobüs ile doğrudan Pattaya ya götürdüler. Yol yorgunluğundan dolayı 3 4 saat istirahate çekildik. Kaldığımız otel de o kadar iyi değil koridordaki sıvalar dökülmüş, odadaki tuvaletler de tuvalet var densin diye konulmuş sadece. O derece berbat bir yer.  Oda temizliği yatağın kalitesi ise iyi ve temiz en azından.

Akşamı dolaşmaya gece hayatının kalbi Pattaya nın çiçeği Pattaya Walking Street e gittik. Yanımızda ki rehber bizleri bir striptiz clube götürdü. Hani şu Go Go Bar denilen yere. Girmez olsaydık. İlk geceden harcırahımızın yarısına yakınını bilinçsizce bir şekilde harcadık.(ilerde okuyacaksınız)

Gelelim işin koptuğu noktaya. Ertesi günü tur yapılacaktı. Guruptaki saplar ne turu bizi masaj salonuna götürün, köpüklü sulu masaj yapalım diye itiraz ettiler. Bir tek ben yok tura gidelim dönüşte de masaj yaptırırız dedim. Dinleyen yok. Türk rehber de zaten dünden razı. Tur iptal dediler. Başladım artık söylenmeye, İtiraz etmeye. Sattığınız pakette tur var ben tura gideceğim diye. Rehber benle konuşmuyor bile. Artık bağırınca ne oluyoruz birader diye cevap verdiğinde, ağzıma geleni sayıyorum. Sizleri Türkiye de şikayet edeceğim ve daha da sözler ile kavga etmeye başlıyoruz.

Kavga neticesinde yanında bulunan Taylandlı rehber ile konuşup tek başıma tur yapıyorum. Neye yarar gönülsüzden sakat çocuk doğar demişler. Bizimki de o hesap. Tur diye 2 tapınak birde Pattaya yı tepeden gören bir yerdeki tapınak ile işi bitirdiler. Daha sonraları için vaad edilen turlardan sadece ada turuna götürüldük. Geriye kalan günler de ise masajdır bilmem nedir diye sapların peşinde komisyon peşinde koştu rehberimiz.

Tayland gece hayatı

Gece de ayni durum herkesi sürükleme peşinde. Ben gitmeyip otelde kalmaya karar verdim. Guruptakiler dağılınca, Otelden çıkıp Pattaya da tek başıma dolaşmaya başladım. Gayet güvenli bir yer Pattaya, korkmanıza gerek yok. Gönül rahatlığı ile dolaşabilirsiniz. Yürüye yürüye Pattaya Beach Road a vardım. Duyduğum gibi bir yer ağaç altında kaldırımda hatta motorlarının üstünde oturan kızlar erkek müşteri avlama peşinde. Sizin bir şey demenize gerek yok. Kızların önünde sadece yavaşlamanız ve onlara bakıp gülümsemeniz ile hemen yanınıza gelip size teklifte bulunacaklardır.

Adını internette duyduğum ve J. Sukalamea amcamın videolarında sıkça izlediğim Soi 6 ya girip üst yola çıkıyorum. Bulması kolaydır aslında. Yolun kavşağında numaraları göreceksinizdir.

Yol boyunca yürüyüp, solda yolun Beach road a taraf olan tarafında ki bir bara girdim. İçecekler çok ucuz. 50 baht 3 TL biranın tanesi yabancı bira 70 baht 5 TL fiyata. Türkiye de ki market fiyatından ucuz. Birde alkol oranları yüksek 3 birada kafayı güzelleştiriyor. 😀

Barda çalışan Nan adllı kız ile tanıştım. Üç beş sohbet ettik, arkasına pazarlık edip 1200 baht kıza 300 baht ta bara ödeme olarak anlaştık. Kızda 2 içki içip parasını verdiğimden dolayı hep benim yanımda oturarak bana eşlik etti. Bardan ayrılıp dolaşıp otele gittik. Bizim gurubun sapları daha ortada yoklar.

Sabah bakıyorum tek söyleyip de yaptıkları tur olan ada turu varmış. Onu da bir gün öncesine almışlar. Tesadüf eseri kız ile kahvaltıya indiğimde öğreniyorum. Guruptakiler yanlarındaki kızları da adaya götürüyorlardı. Ben de Nan a sorup davet ettim. Nan bir gece daha kalmamı istiyorsan olur dedi. Ayni fiyattan ikinci gece de anlaşarak kız ile adaya gittim. Rehber ile aynen adada da tartıştık. Benden kız için 1500 baht istiyor. Neden diye sordum. Tur hizmetiymiş. Kabul etmedim diğerleri ödedi. İstediği paraya yemek falan dahil değildi. Kız ile kendi yemeklerimizi ve feribot ücretlerimizi kendimiz ödedik. Sonuçta istediği parayı ödemedim. Ama son raddedeydim. Plaja geçip güneşlenirken Telefondan abime mesaj yolladım kendi bana döndü. Hayırdır diye. Bende hızla olanları anlattım.

Pattaya tatili

Pattaya ya dönüşümü kız ile erkenden yaptım. Rehber ile bir kelime dahi tartışsam kavga çıkar, tatilim berbat olur diye düşünerek bu kararı vermiştim. Kız ile otele geçip duş aldıktan sonra kız evine gidip dönmek istediğini söyledi. Birlikte otelden ayrılıyoruz. Kız evine bende dolaşmaya çıkıyorum. Bir iki saat sonra otele geri dönüyorum. Kız ile otelin önünde buluşmak için sözleşmiştik.

Otele geldiğimde bizim gurup da dönmüştü. Guruptakiler otele giriş yapıyorlardı. Sırf rehber ile yüz göz olmayım diye içeri girmeyim otelin girişinde durup kızın gelmesini beklemeye başladım. Gurubun bir kısmı dışarda bir kısmı içeriye giriş yapıyordu. Onlara bakarken Rehberin otelden hızla koşar adım küfürler ederek bana doğru geldiğini gördüm. Rehber bana ana avrat şeref namus saydırıyordu. Zaten son raddede olan öfkem patlayıverdi. Bende karşılık verdim. Guruptakiler beni ve rehberi tutunca kavga olmadı ilk başta. Bağırmalardan Polis te gelmişti. Oradan mı geçiyordu yoksa oteldekiler mi aradı belli değil. Olaya polis de karışınca rehber kedi gibi yanına Taylandlı rehberi de alıp polis ile konuştu. Polisi görenlerde hemen dağıldı. Polis en son okey okey diyerek, tahminimce haçlığını da alarak ayrıldı.

Olay yatıştı diye düşünüp boş bulunduğum esnada rehber elindeki su şişesi savurup yine küfürler ederek bana saldırdı. Ben yere düştüğümde başımı yaraladım. Rehberde fırsat bilip üste çıktığı anda guruptakiler bizi ayırdı. Bir baktım polis olayı gördüğü halde görmezden geliyordu. Artık daldım adamlar zor tutuyorlardı beni. O sırada da Nan gelmişti. Beni yatıştırmaya çalışıyordu. Öğlenki tartışmamızı da biliyordu. Koluma girip beni oradan uzaklaştırdı.

Tayland Pattaya 2015

Olayı Nan a anlattım. Beni polise karakoluna götürdü orda onun tanıdığı bir polis ile beni görüştürdü. Olayı açıkladım. Bir diğer polis de tercüme etti. Otel adı isimler derken. Bizim rehberi alıp getirmişler. Bu arada benim başımdan da kan akıyor, başım da şişmiş. Polis ile birlikte hastane kontrolü diğerleri derken iş bitiyor. Rehberi polis alı koyuyor. Saldırı ve yaralamadan ayni zamanda Tayland da izinsiz rehberlik yapmaktan alıkoyuyorlar.

Otele döndüğümde tüm gurup bana ne olduğunu soruyor anlatıyorum. Rehberin sinirinin sebebi de meydana çıkıyor. Abim benle konuştuktan sonra avukat arkadaşını arayıp anlatınca arkadaşı da yazı yazıp kurye ile bunlara yolluyor. Yazıyı okuduklarında rehberi arayıp fırçayı basıyorlar. Avukat ise dava açılacağını telefon ile de iletince rehbere yol veriyorlar. Rehber de kendi pisliğini çirkefliğini görmeyip suçlu beni ilan edip bana saldırmış. Onun da ceremesi ağır oldu.

Otelde rehberi bekleyenler de bana tavır aldı. Bana işimize taş koydun gibi bakışlar atıp homurdanıyorlardı. Rehber gelmeyeceği için hepsi devamlı gittikleri striptiz culübüne gittiler. Benle sadece Bedo dediğimiz arkadaş kalmıştı. Onunla beraber ilk Nan ın çalıştığı yere uğrayıp Bedo ya da kız aldıktan sonra birlikte Walking Street deki discoya gittik. Adı 808 diye bir yer. Kızlar ile bir güzel kurtlarımızı döküp, günün sıkıntılarından kurtuldum. Gün içindeki tüm terslikler Nan ın bana yaklaşımları ve ilgisi ile kayboldu.

Pattaya gecehayatı

Sabahleyin odadan çıkıp aşağı lobiye indiğimizde guruptakiler toplanmış ne yapacaklarına karar vermeye çalışıyorlardı. Bede seslenip konuşuyor. Adamlar kaç gecedir kazık üstüne kazık yiyorlar. Rehber bunlara sağlam bir öpücük atmış. Hele de İsmail amcaya. Amcamın lisan yok ya rehber 4000 baht isteyen kız için 8 bin baht koparıyor. Yarısı cebe kızın bile haberi yok. Rehbersiz gittikleri gece kızla konuşmaya anlaşmaya çalışan amcam durumu fark ediyor. Tüm gurup rehbere sıralayıp ta atalarına kadar küfrediyor. Burada kendi suçları da var tabi. Sürü gibi itaat etmeselerdi sorgulayıp mantıklarını kullansalardı böyle olmazdı.

Geri kalan günlerimde Turun vaad edipte yapmadığı tüm turları Nan ile yapıp gezdim dolaştım. Nan bana yoldaş eş arkadaş rehber her şey oldu. Öyle ahım şahım bir tatil değildi sizlerin yaşadıklarınıza gör ama olsun bunlar da benim yaşadıklarım.

Rehbere olayına gelince bir daha yüzünü görmedim. Sadece son günümde bir daha ifademi alıp beni sorguladılar. Özellikle rehberlik yapıp yapmadığı konusunda çok sorular sorudular. Türkiye ye dönüşümde avukat ile görüştüm dava açmak için beni bekliyordu. Şu anda mahkememiz devam etmekte. Turizm acentesinin izni ile sorun vardı iptal edildi.

Bu sene kasım sonu tekrar Tayland a ve Pattaya ya gidiyorum. Korkusuzca ve bilinçli olarak gideceğim. Nan ile görüşüyoruz. O da Pattaya dan Bangkok a geçmiş orda buluşacağız. Artık gerisini allah bilir. Belki de sizlerin ki gibi güzel bir tatil yapıp geri dönerim, ne dersiniz?

Ümit ederim ki benim yaşadıklarımdan örnek alarak doğru yolda ilerlersiniz. Bilinmeyen garantisi olmayan turlar ile gidip rezil olacağınıza garantili şekildeki turlar ile gidiniz. Hatta turlara bile gerek yok tek başınıza bile gidilebilinecek bir yerdir. Az bir araştırma ve Asyarehberinin yapmış olduğu uyarıları dikkate alırsanız işiniz çok kolay. Sağlıcakla kalınız.

Pattaya Dikkat adlı yazıyı yazan Sn. Akıncı ‘ya tüm asyarehberi ekibi ve müdavimleri adına teşekkür ederiz.

Toplam 18 Yorum Var

1. Sayın Akıncı ,

Öncelikle başınıza gelen olaylar çok üzücü. Bu sitenin amacı sizin gibi ilk gidecek olan arkadaşlara verdiği doğru bilgilerle rehber olmak. Asyarehberini takip edenlerin rehbere ihtiyacı olmayacaktır. Maalesef ki büyük tur şirketlerinde dahi bahsettiğin türde durumdan yararlanan çok sayıda rehber var. Anlaşmalı yerlerine götürürler yolunu bulurlar. Umarım Kasım ayında yapacağın tur istediğin gibi beklentilerini tam olarak karşılar

2. Akıncı kardeş senin yaşadıkların kadar olmasada bende ilk kez Tayland a turla gitmiştim ilk gün bende tecrübesizlikten rehberin azığını yedim. Bende senin gibi olayı fark edip kendi başımın çaresine baktım. Rehber ile tartışma yaşamadık çünkü söz edilen turları gerçekleştirdiler. Birde Uçakta tanıştığım Adnan abi vardı onun sayesinde tüm sorunlarımı aşabildim hatta otelde yaşadığım sıkıntı sebebi ile otel bile değiştirdim. Ne deyim gözünü para hırsı bürümüş insanlardan bizleri allah korusun kardeş.Rehber 3-5 cep harçlığı yolluk alacak diye tatilini mahvetti. Umarım kasım ayındaki tatilin çok daha iyi geçer. Şimdiden seni kıskanmaya başladım kardeş benimde kasım ayında Tayland a gitme düşüncem vardı ama ertelenecek gibi yine.

3. Herkese tavsiyem aslami asla turla gitmeyin, arkadaslar az biraz ingilizceniz varsa yeter, ilk defa bu sene augustos sonu gittik iki arkadas. inanirmisiniz asya rehberinde arkadaslarin yorumlari tavsiyelerini okuiyun notlarinizi guzelce alin size cok cok cok yeterli verdikleri bilgiler. Hotelinizi walking street yakin yurume mesafesinde alin yeterlidir.

burda dedikleri gibi bir giden donmek istemiyor geri.

4. abicim suç sende bende hiç gitmemem rağmen senden daha iyi biliyorum ne yapacağımı . bu sitede hiç tur öneren görmedim turla murla ugraşcagına yazılan ekonomik ve eğlenceli şeyleri not etseydin on numara gecerdi

5. merhabalar sevgili arkadaşlar biz de 4 arkadaşla,MİKA,ve KAPPA,ve birdaha asla bu turlarla gitmeyeceğim,THY diyorlar MAHAN /İRAN/ HAVA YOLLARI İLE YOLLADILAR,ASLA BU TURLA BİR YERE GİTMEYECEĞİM, 2 gün bankok 3 gece 4 gün patayaya turla gitdik tahran üzeri, bu arda tahranda tam 7 saat bekleyip,havaalnında ücretsiz 2,3 saat boyunca yiyebileceğiniz bir bölüm var çorba dondurma ve içecekler, başka uçakla aktarmalı gittik ilk 2 gün bankokta kaldığımızda yollarda giderken gerek lağım kokusu gerek yollarda yapılan yemeklerin kokusundan iğrendik,,,bu kokulardan yollarda yürüyemiyorduk,,,gittiğimiz yerlerde her taksiye binmeden önce 200 ,,300 baht diyen şoförlere 100 baht da ısrar ediyor ve istediğimiz yere götürüyorlardıyalnız bişi bilmenizde fayda var ordadaki taxsiler bile sizi istediğiniz adrese bırakamaya bilirler çoğu neyin nerede hangi adres olduğunu bilmiyorlar taxsici olmalarına rağmen,bazen yolları sizin tarif etmeniz gerekebilir veya veya çokça bilinen bir adresi tarif edin,,,,tayland,ın en lüks balık restaurantına gittik orada balıkları istediğin gibi seciyorsun salatalık malzemelerinide seciyorsun hem salatayı yapmaya hem balıkları pişirmeye ayrı ayrı ücret alıyorlar ve oldukçada kazık,,yalnız şunu unutmayın balık ları ızgara yani barbekü,diyorlar ve temizlenmesini özellikle söyleyin tarzancada olsa ingilizce bilmiyorsanız ve yaptırdığını salataya kesinlikle yağ,,onlar oil diyor,,koydurmayın yediğiniz yemek burnunuzdan gelmesin,hele hele otelde yiyecek bişi bulamazsınız hiç biri damak tadımıza uygun değil kahvaltıda sadece trobikal meyvelerden yiyebildim,,bazı barlara giriş 300 baht,,hatunlar dersenız 2500 ila 3500 baht dan agızlarını açıyorlar 2000 baht dan aşağı şansınıza,,,masaj salonları 300 , 350 baht masajın sonun mutlu bitsin istiyorsanız 1000 baht dan başlıyor,,sadece yıkama yağlama ilerisi şansınıza,,,ne olursa olsun kesinlikle korunmasız uzak durun,,,buradanda pataya ya geçtik pataya bankok a göre çok daha elit ve koku olayı yollarda veya sokak aralarındaki bizimkiler gibi seyyar satıcılar olursa çok kötü kokular gelir,,,onun haricinde iyi,,centrel fastival AVM de en üst katda bir türk lokantası var sadece orada karnınızı doyurabilirsiniz çorbası mükemmel kepapları,melemen ve lahmacun,,fena değil tl ye vurursanız 20 .25 tl ye karnınızı doyurursunuz,kaliteli gideceğiniz bi kaç bar var mix bar ve innova bar,,,biralar 100 ,,150 baht yani 8,5 tl 12 tl gibi ama çoğu yerlerde 3,,veya 4 tl,,,,oradaki bayanlar,,veya yolda gördüğünüz sahilde gördüğünüz bayanlar,,yani gözünüzün gördüğü bütün bayanlar sizi bekliyor 2500 ,,3000 baht,başlarlar 2000 baht da anlaşırsınız, şanlıysanız 1500 baht da kalabilirsiniz sabaha kadar erkenden kalkar giderler,,,patayada tax siler pahalı arkası açık minibüs dolmuşlar var pazarlık yaparsınız dediği fiyatın yarısını söyleyin,,,çok dil bilmenize gerek yok patçat ingilizce bi kaç kelime bilin yeter,,zaten onlarada bilmiyorlar,,,ingilizce,,,bu arada arkadaşlar 100 dolar 3500 baht yapıyor paranızın hepsını bozdurmayın her taraf dövüz bürosu dolu günlük 100 dolar çok rahat yeter bazen alıyorlar bazen almıyorlar otele getirdiğiniz hatunlardan 500 veya 600 baht alabilirler ilk gün genelde almıyorlar,,sonrasıda şansınıza.CEP tlf larınıza dikkat edin heryerde paranızı toplu cıkartmayın,gittiğiniz yerlerde size yardım edeyim diyen kişilere güvenmeyin ve yabancı kimselere takılmayın en az 2 arkadaş gezın ortamı tanıyana kadar,tur oparatorun deki arkadaşlarla takılırsanız güvenli ama pahalıya patlaya bilir ücretli geziler bize mercan adası na 40 euro 1500 baht yapıyor biz sahilde 300 baht da pazarlık yaptık 200 baht da gidiş geliş anlaştık ama surat teknesiyle balıkçı teknesi 100 baht da büyuk gemiler 30 baht ,,giderken yanınıza mutlaka lavaş ekmeği zeytin ton balığı,ezme vs azda olsa bulundurmanızda fayda var,,siz siz olun asla korunmasız kimseyle yatmayın,,son olarak sizinle paylaşmak istiyorum sizde araştırın,,bankokta ki ortalama yaşam 30 orada 18 yaşındakiler orta yaş sınıfına giriyor ve çoğu 30 yaşından sonra hastalık tan ölüyor hiv vrisü,,aids,,,yenı doğan çoçukların annelerindeki bu hastalıklardan dolayı yaşama şansı çok az her yıl 100 binlerce çoçuk bu annelerinin yakalandığı bu hastalıklardan dolayı 1 yaşına gelmeden yaşamını yitiriyor,,,herşeye rağmen hayatınız boyunca 1 defada olsa gidip görmeniz gereken bir ülke,,,bu arada 3 tane 60 70 yaş arası çok şeker 3 tane istanbullu bayan yalnız gelmişlerdi 13 kişilk aile karıkoca çoçuklar baldızlar ,,harika insanlardı tek erkek olarak sadece biz vardık nerdeyse grupta,,,,,gidecek olanlara iyi eğlenceler..

6. Merhaba arkadaşlar yaklaşık sizin siteyi 1 haftadır takip ediyorum fakat diğer siteleri Pattaya hakkında yaklaşık bir senedir yazıları okuyorum ve merak ettiklerim var bunlar hakkında cevap alabilirsem çok sevinirim.

1 benim hiç İngilizcem yok tamam bazı söylenenleri anlıyorum fakat konuşma yok diyelim turla gitmeyi hiç düşünmedim kendim gitmek istiyorum bir şekilde çeviririm kendimi diye düşünüyorum birinci sorum bu deneyimi olan bilgi verirse sevinirim ya da önerebileceğiniz turlar var mı hep ön yargı ile bakıyorum turlara

2 ortalama bilet fiyatlarına bakıyorum herhalde git gel 2000 – 2500 TL gibi bir rakamı buluyor bundan hariç güzel bir tatil yapmak istesem 10 gün düşünüyorum kafanda lüks bir gece hayatı yaşasam Türk parası olarak ne kadar gideri olabilir

Şimdilik sormak istediklerim bunlar eğer bu konularda bana destek verirseniz sevinirim

7. Burak yavaş kardeşim bu sene 2 .gidişim olacak ingilizcem var olmasi iyi bir şey fiyat konusunda zorluk cekmiyorsun,havaalından vb heryerde lazim olabilir ama bilmeyen birsürü kisi gidip sorunsuz geri dönüyor eger gitme planın varsa bu gunlerde qtar airways dunyanin en,iyi,havayolu büyük indirime girdi 1250 tl bilet satiyor kacirma al hemen mart gibi gelebileceksen beraber gidebiliriz diger sorular icin mail adresi verveya iletsim görüşelim

8. @Oğuz Aydil bey gunaydın…Bizde 8-19 katar havayollarından bilet aldık 2 arkadaş.Bizlere katılmak istersen seviniriz…

9. 10 kasımda pattayadayım.içimde tuaf bi his var heyecan dorukta ama aynı zamanda günler yaklaştıkça hafiften bi korkuda var sonuçta tek başına elin memleketine gideceğim hemde ilk defa.bu arada bi haftadan beri fena hastayım serum fln taktırdım toparlandım biraz.bnm şansım hiç yaver gitmez ztn 5 ay öncesinden bilet aldım bi hafta kala hasta oluyorum 😀 ama ne olursa olsun oraya gideceğim asyarehberi yazarlarına çok teşekkür ederim. çok sağlam bi site her konuda aydınlattı beni. döndüğümde anılarımı kesinlikle yazacağım.

10. 6 Mart’da yola çıkıyorum. 4.Gidişim olacak. qtar airways’im kampanyasını kaçıramazdım 🙂
    Sorusu olana yardımcı olurum.

11. @Dayı üstad.. Bende 5.seferim için 9-19 mart arası ordayım sevgili kardeşim Pulse ile birlikte..Sizede uygun olursa orada buluşup tanışmak isterim.

12. Arkadaşlar Ali Can kardeşim şu an Tayland da kendisinin bildirmesi üzerine onun adına sizlere bu mesajı yayınlıyorum.

Abi mrb şu an Pattayadayım her şey sizin sayenizde iyi geçiyo
    Sadece bangkokta h alanında türklere farklı prosedür uyguluyolar
    Pasaport kontrol noktasında bizi toplayıp farklı bi yere götürdüler bi kaç bişiler sorup imlalatıp öle giriş izni verdiler.

13. Arkadaşın bahsettiği durum aynı şekilde benim başıma da geldi demekki rutine binmiş abartacak bir durum değil sorulara cevap verin geçin ben formda doldurmadim polis bilgisayarda sordu yazdı çizdi ama dolduran türkler oldu yanımda Velhasıl belgeleriniz tam ise ve adli bir sorununuz yoksa rezervasyonunuz ve donus biletiniz varsa ülkeye giriyorsunuz benim gözlemim polisin olumsuz bir tavrida yok bir an önce işlemleri yapıp sizi göndermek şeklinde hareket ediyorlar.Saygılar

14. Aslında bu birazda denk geldiğin pasaport polisinin tutumuna bağlı. Sorunsuz direk geçen arkadaşlarda var bir takım sorulara maruz kalan arkadaşlarda var. Yinede riske girmemek adına ilk gidişte en azından bir günlük bir otel rezervasyonuyla gitmekte yarar var diye düşünüyorum