Tayland Bangkok Turu

Selamlar,
Eşim ile birlikte Tayland tatilimiz de başımıza gelenleri aktarmak istiyorum.
Eşim ve ben yaklaşık 5 yıllık evliyiz. Evlendiğimiz dönemde düğün masrafları ve ev döşeme için yapılan harcamalar belimizi bükmüş dolayısı ile balayına gidememiştik. Kredi kartı taksitlerini bile ödemekte zorlanıyorduk. Arkadaş toplantılarında konu ne zaman balayı sohbetine gelse içimizde eziklik hissedip, eşime karşıda kendimi mahcup hissediyordum.
İki yıllık zor dönemden sonra taksitler bitmiş, işyerinde aldığım terfi ile de ekonomik açıdan oldukça rahatlamıştık. Yine bir arkadaş ziyaretinde ayni konular konuşulunca eşim sitem edip geçte olsa balayına gitmek istediğini belirtmişti. Haklı idi ama daha yeni borçtan kurtulmuş, rahat nefes almaya başlamıştık. Seneye gidelim dememe rağmen iş yerindeki arkadaşının etkisi ile bana danışmadan Tayland turları satan Türkiye’nin de önde gelen turizm acentesinden tur paketi satın aldı. Kendince bana emir vaki yapacaktı. Akşam evde resmen tartışma yaşanmıştı. Bayanlara karşı kim kazanmış ki biz kazanalım mecburen kabul etmek zorunda kaldık.

Bangkok Yüzen Pazar

Ardından Tayland Bangkok turu, Tayland tatili, Tayland gezisi ile ilgili ne kadar site varsa ziyaret ettim. Sonuç hep Tayland Bangkok gece hayatını anlatan yazılardı. Ailece gidilebilecek yerlerle ilgili azda olsa bloglar vardı ama doyurucu bilgi içermiyordu. Mecburen acente ile konuştum onlarında açıklamaları pek iç açıcı değildi. Hatta açıkça sordum. Biz hangi turla gidiyoruz genel tur mu? Yoksa seks turumu? diye. Acente çalışanı yok beyefendi size yanlış bilgi verildi öyle bir şey yok tabi ki aile gezisi olacaktır hiç merak buyurmayın falan. Olmayan bir sürü yalan dolan konuşma yaptı. Zaten 6 gecelik turu 900 değil 899 avroya satılan turdan ne hayır gelirdi. Uçak bileti bile o parayı ederdi. Tayland tatili yaklaştığı sıralarda işten de güzel pirim almıştım. Tatilde sorun olursa kullanırım düşüncesi ile eşime bahsetmeyip parayı sakladım. İyiki de öyle yaptım.
Katar hava yolları ile aktarmalı uçup oldukça uzun süren beklemeden sonra Tayland Bangkok havaalanına vardık. Turist gurubu içinde bizlerle beraber iki genç çift daha vardı geriye kalanların hepsi erkek ve onlarında yarıdan fazlası mağaradan çıkmış gibiydi. Konuşma tarzları aynen şöyle. Baba varya bankohkun A..ına.Koycağız/ Burda öyle garı gız var ya dönüşte s..in bayram edecek/ Aga g..ten veriyorlar değimli/ Lan ben kasetlerne baktım bunların a..cıkları çok dar haa/ hacı sen ne diyon bu lady mi nedir dönmelerle iş var mı diyon onlar da/var ya ben burada galayım taylandın a..yla g…tünü bir ederim şerefsizim. — diye konuşuyorlardı tüm yolculuk boyunca. Düşünün böyle bir gurupla seyahat ettiğinizi tam hayallerinizdeki balayı değilmi ? Yaşadığım moral bozukluğunu anlatamam sizlere.

Grand Palace Bangkok

Bangkokta Hava aşırı nemli ve kokuyordu. Ama o kadar bahsedilen kadar pis bir koku değildi. Uçak alanında bizleri karşılayıp kalacağımız otele transfer ettiler. Eşim hiç konuşmuyordu zaten konuşsa alacağı cevabı biliyordu. Yüzünden belli pişman olduğu da kaç yazar yani.
Otelimiz lüks değildi ama temiz düzgün ve çalışanları çok yardımseverdi. Hatta hesapta bizle ilgilenecek kafile başı tur rehberimiz den daha fazla yardım gördük onlardan. Eşim odada uzanmıştı sinirden yorgunluğumu unutmuş inip lobide bakınayım dedim. Aşağıda diğer çiftlerin kocaları ile buluştum onlarda bu manzaradan şikayetçi idiler. Rehberi aramaya koyulduk. Rehber uçakta liste yapmış onlarla beraber masaj salonuna gitmiş meğer. Resepsiyona kendisi için not bıraktık. Geldiğinde odayı aradı. Eşim uyuduğu için ben cevapladım. Daha hal hatır sormadan hatta hangi odada kim kaldığını bilmeden başladı konuşmaya. Gece turumuz var kayıt ettireyim mi şöyle barlara gideceğiz oradan kız alabilirsiniz. İsterseniz sizin adınıza çok seksi bir bayanı ben seçebilir odaya yollarım, özel muamele isterseniz şöyle olanlar var şunu yapanlar var diye. Sinirle telefonu kapatıp hızla lobiye indim. Artık heriften çıkaracaktım tüm hıncımı. Lobiye indiğimde diğer çiftlerden biri zaten rehberi eline almış evire çevire Allah ne verdiyse yağdırıyordu. Oradakiler çocuğu zor zapt ediyordu. Meğer ilk onların odayı aramış çocuk cevap vermiş. Tur falan sorunca eşine sen konuş deyip uzatmış telefonu ama rehber konuşmaya devam etmiş bana söylediklerine benzer konuşunca kız fenalık geçirmiş resmen. Çocuğun yolculuk boyunca zaten gergin olan sinirleri patlamıştı. Oturup genci sakinleştirmeye çalıştım. Rehber her konuşmaya kalktığında çocuk yerinden rehbere doğru atılıyordu. Sakinleşince dediği aynen şu “sokmuşum turuna da tatiline de kendi tatilimi kendim yaparım paramız ile rezillik çekiyoruz“ Ardından eşini de alıp otelden ayrıldı. Dönüş yaptığımızda bizim uçakta değillerdi. Nasıl yaptılar bilemiyorum.

Bangkok sokak manzarası

Bu olayda kanayan yaramıza tuz basmıştı. Diğer çifte huzursuzdu. Eşimde lobiye gelmiş olanları dinliyordu. Diğer çiftle dışarıda dolaşmaya çıktık hava kararmıştı. Resepsiyondan yakın gezilip yemek yenecek yerleri sorduğumuzda hemen yanımıza birini verip bizlere yürüyerek yol gösterdi dönüşte de yalnız döndük. Bulunduğumuz sokak büyük sarayın arka taraflarında kalıyordu. Caddelerde her türlü insan ve millet vardı sanki bir cümbüş havası içende karnaval varmış gibi her yer capcanlıydı. Sokak üstünde bir yer bulup yemek yedik. Etrafta geçenleri seyredip üstümüze çöken gerginliği attık. Diğer çift ile anlaşıp bara geçtik orada birer kokteyl alıp eğlendik artık gerginliğimiz gitmiş eğlenmeye başlamıştık. Çiftle de anlaşıp artık beraberce takılalım diye karar aldık. Gece yarısı gibi otele dönüp odalarımızda dinlenmeye çekildik.
Ertesi sabah kahvaltıda yine rehber tur için kayıt yaptırıyordu. Bize yanaşmayıp beraberinde olan Taylandlı rehberi bize yolladı. Gidilecek tur tapınaklar ve turistik turdu. Hepimiz madem turistik tur gideriz deyip 4 kişilik kayıt yaptırıp parasını ödedik. Bir buçuk saat sonra minibüslerle yola çıktık. Bu seferde gurup gece yaptıklarını anlatıp gülüşüyorlardı. 5 dakikada ortamdan dolayı minibüsü durdurup indik. Tabi bayan rehberde bizle beraber indi. Ona olanları aktarıp. Biz kendimiz gezeriz dedik. Telefonla konuşup bizlere istersek bize başka araç ve özel tur ayarlayabileceğini söyledi. Fiyatı da makuldü. Kabul ettik 20 dakika sonra ufak bir Japon aracı geldi ufak dediğime bakmayın altı kişilik yolcu taşıyor. İçinde mini bar ve kliması var çok rahat yolculuk ettik. İlk önce büyük sarayı ziyaret ettik. Ardından çevredeki tapınakları gezdik. Bizi nehir kenarında çok ucuz bir balık restoranına götürdüler. Yemeğimizi yedik. Anlayacağınız tam istediğimiz tur. Gece içinde bayan kendi teklif etti eşi ile bizleri alıp gece pazarına götürdü ücretsiz oraları gezip dolaştırdı. Bilgiler verdi. Para sorunca gerek yok dedi ısrar edince kabul etmek zorunda kaldı. Eşi İtalyan bir gençti onlarda yeni evlenmişlerdi.
Ertesi gün gurup Phuket e doğru yola çıkacaktı eşim ve ben gitmek istemeyip Bangkok ta kalmayı tercih ettik. Diğer çift gitmek istediği için yollarımız ayrılmıştı. Sonunda otel de sakinleşmiş rehber bayanın bizleri eşi ile birlikte alıp gezmedik dolaşmadık yer bırakmadı Bangkok etrafında. Hatta Pattayaya bile günü birlik götürüp getirdi. Eski tarihi başkent harabelerini gezdirdi. Ben eşi ile birlikte gezerken o da eşimle alış verişe çıkıp beni o eziyetten bile kurtardı.

Khao San Road Sokak Barı

Dönüş günü gurup yine bir araya gelmişti yine tatsız konuşmalar yüzeysiz şakalara maruz kaldık ama dayandık. Diğer çift nerdeyse boşanmanın eşiğindeydi. Bir birleri ile dahi konuşmuyorlardı. Ne kadar sorduysam da nafile yanıt alamadım.
En sonunda Türkiyeye ve güzelim yurdumuza döndük. İlk baştaki o can sıkıcı olaylara rağmen eşimle ben Taylandı çok beğenmiş, tekrar gitmeyi planlamaya başlamıştık. Rehber bayanla da görüşüp otel ayarlamalarında bize yardımcı oldu. Fiyatları booking, tatil sepeti ya da ecentelerin yarı fiyatı idi. Bayanla da 2 haftalığına ücrette anlaşıp tekrar Taylandın yolunu tuttuk. Bu sefer bayan izin almış eşi ile birlikte bizle tatil yaptı. Birçok yeri ve şehri gezdirdi. Bize Taylandın gerçek yüzünü tanıttı. Ailece dost olduk. Geçen sene eşi ile italyaya yerleşti. Ve İzmirde bizi 5 günlüğüne ziyaret ettiler. Bizde gösterdiği yardımseverliği geri ödeyebilme fırsatı yakalamış olduk. Şimdi sıra bizde İtalayada bizleri bekliyorlar.

Sitemize bu yazıyı yollayan gezgin adlı arkadaşımıza tüm asyarehberi adına teşekkür ederiz.

Toplam 8 Yorum Var

1. Yazı için teşekkürler, çoğumuzun cesaret edemiyeceği bir durum. Farklı bir pencereden bakmama yardımcı oldu. teşekkürler bu güzel makale için.

2. Sayın GEZGİN
    işte balayına doğru seçilmemiş turla gitmenin sonu size geçmiş olsun diyorum bu bilgilendirme balayına taylantta gitmek isteyenler için oldukça bilgilendirici bir yazı olmuş ve çokta iyi olmuş birazda kendimizden utandıran bir durun oluşmuş abazanların arasında kalmak aile facialarına yol açabiliyor yurtdışında ülkemizi temsil etmek biraz sorumluluk gerektiriyor tüm tatil severlerin ülkemizi yurtdışında temsil ederken kendilerini değil tüm ülkemizi düşünerek davranmalarını bu yazı vesilesiyle rica ediyorum

3. Boyle tur paketi satanlara artik guven yok. Ben onlara fırsatçı diyorum. işine deger verip, dürüst sekilde yapan insan oldukca az, bu sektorde.

4. Sn.Gezgin Bey;

Elinize sağlık çok güzel bir makale olmuş..

Böyle bir skandal turda bile her şerde bir hayır ve her hayırda bir şer olabileceğini bize gerçek hikayenizle anlatmışsınız.Kazandığınız dostluklar size kar kalmış…

Yazılarınızın devamının Bangkok hakkında daha ayrıntılı bir yazı ile geleceğini umut ediyorum..

Saygılarımla…

5. Güzel bir anı olmuş. Bence de gidilmesi gereken ülkeler arasında yer almaktadır. Paylaşımınız için tekrardan teşekkür ederiz. Burada birçoğumuza da keyif verici bir yazı oldu.

6. Yazımı yayınladığınız için esayarehberi.com a teşekkür ederim.
    Ayrıca siz okuyucuların yapış olduğunuz yorumlar içinde teşekkür ederim.
    @can ne demişler çok okuyan değil çok gezen bilirmiş diye. O yüzden imkanı olanların yurt dışına çıkıp değişik yerleri ve insanları tanımasını tavsiye ederim.
    @artema yapmış olduğunuz yorum resmen benim yazımın ana amacını açıklıyor. yorumunuz üstüne yorum yapılmaz diyorum.
    @yeti yorumunuz için teşekkür ederim. ikinci gidişimde bangkokta 2-3 gün kaldık geriye kalan günlerde tüm taylandı dolaştık rehber bayan sayesinde. Oyüzden bangkokla ilgili detaylı bir yazı yazamam ama genel olarak ilerde bir yazı hazırlarım.
    @teatox yorumunuz için teşekkür ederim.