Cebu- Filipinler Gece Hayatı Önerileri

Filipinlerle ilgili yazı az olduğu için iki yazı ekleyeceğim. Bunlardan ilki CEBU adası ile ilgili. Angeles City’den sonra CEBU daha sönük gelse de yine de görülesi bir alan CEBU.

CEBU ya başkent Manila‘dan uçak seferleri var sık sık. Cebu Pasifik, AirAsia ya da Tiger seferlerini bulabilirsiniz oldukça  uygun fiyatlar var  . Biz Air Asia tercih ettik ancak sık sık rötarlar  oluyor buna hazırlıklı olun.

Kısa bir uçuş sonrası CEBU’dayız. Taksiler zaten sizi çağırmaya başlayacak, taksimetrenizi açtırın ve otelinizi söyleyin. Biz akşam vakti indiğimizden direkt otele geçerek uyuduk. Bu arada biz diyorum ben ve 2 arkadaşım.

Ertesi gün şehri turladık. Gezilecek yerler mevcut Magellan Cross vs görün herşey gece hayatı değil  gençler. Akşam gece hayatı nerede diye internetten bakınırken Manga Avenue diye bir bölge olduğunu okuduk ve  taksiciye söyledik. Taksici bizi bölgeye getirip bıraktığında bir hayal kırıklığı yaşadık. Angeles’ta sadece gogo barlarda takılmıştık ve hayatı bundan ibaret sanıyorduk açıkçası. Dedik herhalde biz yanlış bir yerdeyiz. O arada koreli bir grup bir taksiye bindiler pek filipinliye benzemeyen bir çocukta (17 yaşlarda) ısrar ediyor taksiye binmeye çalışıyor. Adamlar onu almadan devam ettiler. Olaya şahit olan ben arkadaşlarıma yavşaklara bak lan adamı almadılar dedim ne var gidecekleri yere o da gitse diye. Daha sonra baktık ki burası orası değil . Başka taksiye bindik . Bahsettiğim çocukta geldi. Bende bineyim mi lütfen vs. İyi lan bin dedik. Beraber yol alırken gece kulübü arıyor musunuz ben biliyorum nerede olduğunu size tarif edeyim mi dedi. Bak lan insanlık yaparken nasıl iyi niyetli bir elemana rastladık dedik kendi aramızda. Tamam  dedik. O da taksiciye bir yer söyledi taksici ile devam ettik. Bizi bir gece kulübüne götürdü ki giriş ücretli. İlk defa rastladık ücretli bir yere girmeyeceğiz dedik. Israr etti , o zaman benim jeton düştü ki bu eleman böyle yoldan turistleri götürüp yolunu buluyor 🙂 İstemez dedik , yürümeye başladık. Bizi bırakan taksi ilerden dönmüş geliyordu el ettik. Bindik. Bende bineyim başka yere gidelim diyor eleman. Taksici bu arkadaşınız mı dedi, hayır alma bunu dedik adam bunu azarladı. Çocuk para istedi vermedik ve taksiye bindik. Bu sefer derdimizi anlattık ve  bizi götür dedik. Tamam dedi. Başka bir  barın önüne durdu. Ama etrafta başka bir şey yok sadece bu bar. Neyse içeri girdik. Bizim pavyonların aynısı bir tek peçete atan göbekli amcalar eksik. Cebu’ya küfrederken bir bira içip oradan kaçtık. Sipariş öncesi menü istedik. Fiyatları kontrol ettik bahşiş bırakmadık!

Daha sonra yeniden taksi ile başladığımız yere gittik. Demek ki CEBU’da adet böyle diyerek gece kulüplerine girdik. Ortamda dans eden insanlar var ancak kim neci anlamadık. Bizde eğlenmemize baktık. Bu arada barların dışında sokakta sizi çağıran göz kırpan bir çok kişi var. Daha önceden ingilzice sitelerde okuduğumuz bunlar daha çok ladyboy yazılarını ve ANGELES olayını hatırlayıp bunları pas geçtik. Fİyatları yine de sorduk 1500-2000 pezo arası söylediler. Yani hem Angeles’tan ucuz hemde bar fine yoktu. Yine de biz içerde eğlencemize devam ettik. Kapıdaki görevli ladyboyları içeri almadıklarını bu konuda rahat olmamız gerektiğini ifade etti . Bazı yerler giriş ücretli ancak zaten o ücret yerine bir bira veriyor ve aynı hesaba geliyordu. 3 -4 farklı gece kulübüne giriş çıkış yaptık. Sonra clupların birinde göz göze geldiğimiz kızlarla takıldık. Muhabbet uzuyor ancak olay bir türlü paraya gelmiyordu. Kızlar şurada çalışıyorum müşteri temsilcisiyim vs gibi işlerde çalıştıklarını söylüyorlardı.  En sonunda baktık olacak gibi değil geceyi onlardan biri ile geçirmek istediğini söyledi arkadaş . O zaman sökülmeye başladılar. 1500 Pezo ya anlaşarak ayrıldık mekandan .

Genel bir değerlendirme yapılacak olursa; CEBU da ya da herhangi bir yerde boşa bar fine ödemeyin.  GoGo ya özel merakınız yoksa  CLUBa gidin. Kızlarla muhabbet edin az çok anlarsınız. Ay beni şöyle becer, ikinizi birden alırım gibi yırtık konuşmaları olanlardan uzak durun. Çünkü sizi götürecekler tabiri caizse . Ya da ladyboylar. Bu yüzden sohbeti düzgün kişileri bulun. İlk gördüğünüze yapışmayın . Dans edin keyfini çıkarın eğlenin. Gece klüplerinde girl drink kavramı da yok. Aynı fiyattan ısmarlayın. Onlar da bundan para kazanmıyorlar anladığım kadarı ile bu yüzden ısrarcı olmuyorlar asla. Yine de hayvanlık yapmayın bir bira ısmarlayın siz 🙂

Otel konusunda booking.com dan ilk gecenizi ayırabilirsiniz. Ancak yüz yüze konuşma da booking ‘den en az yüzde 30 daha ucuz oluyor oteller. Genelde de yer oluyor korkmayın :). Ücretler bookingde 900 pezo iken orada 600 pezo idi. Otel seçiminde illa ki çok titiz olmanıza gerek yok yatmadan yatmaya kullanacaksanız minimumda tutun konaklama harcamanızı . Ancak yine de en az 7.5 üzeri puan almış tesisleri seçin.

Gidecek arkadaşlara bazı öneriler;

• Kadınlar için ödeyeceğiniz tutar 1000-2000 arasıdır . Uzun süredir. Daha fazla vermeyin (2015 fiyatıdır) .
  • Gogo yerine Club tercih edin.
  • Sizi gezdireceğim diyen elemanın peşinden gitmeyin 🙂
  • Clup içindeki kızlarla takılın. Onlarda para vrip içki alıyor, para verip içeri giriyor . En azından daha güven verici.
  • İsimlerini anımsamasam da en dipteki 3 Club’In 3 ü de oldukça iyiydi 🙂 Zaten çok fazla değildi Angeles’e göre
  • Angeles’ten çok daha elit geldi bize CEBU
  • Bira 90-120 Pezo arasında idi hemen her yer de de aynı. CLUB’ta peşin alınıyor. Gogoda masaya adisyon bırakılıyor. Çıkışta ödüyorsunuz.
  • Bahşiş zorunlu değil , bırakırsanız sizi kral yapmıyorlar bence gereksiz.

Filipinler Cebu Palavan El Nido Iloilo Boracay

Toplam 13 Yorum Var

1. Öncelikle değerli bilgilerin ve zaman ayırıp yazdığın için sonsuz teşekkürler. Daha önce 5 kez Tayland bir kez de Kamboçya yapmış biri olarak bu kez farklı bir güzergah isitiyordum.Filipinler+Vietnammı? yada Vietnam+Kamboçya mı yada sadece Filipinler mi bir türlü karar veremiyorum.Böyle olunca da hala bilet alamadım.Güzelim kampanyalar gelip geçiyor. Mesela Bangkok 995 tl bugün:((. Ancak yazınızdan Filipinler hakkında olumsuz bir izlenim edindim diyebilirim. Gece hayatı yönünden zayıf olmakla birlikte doğal güzellikler anlamında artısı bol bir destinasyon.Ancak bu durum benim daha fazla masraf edeceğim ve yorulacağım anlamına gelmez. Galiba rotam Bangkok+Vietnam(saygon)+Kamboçya(Phonom Peng)+(Siem Reap-Opsoyonel..sadece bir dostumu ziyaret için)+Bangkok olacak.

2. Aklımdan hiç olmayan bir tatil soktunuz bu yaz için. Arkadaşım vasıtasıyla takip ediyorum asyarehberini şimdi dil okuluna başladım. Büyük gün için kolları sıvadım antalya yerine taylanda gidiyorum. Sitenizdeki herkesi yazılarından dolayı çok iyi tanır hale geldim. Şimdi benimde borcumu ödeme zamanı geldi.

3. Apo kardeş hoşgeldin aramıza, senide bir tayland sever olarak kazandık. Logonun da altına “Dikkat bağımlılık yapabilir” diye yazsak yeridir

4. Venture hocam merhaba.. Kamboçya nasıl? Pattaya ile kıyaslanabilir mi? Fiyatlar nasıl? Vize var mı? Ben 1 aydır karar veremiyorum :)) 24 Mayıs bkk ve phuket yapacağım 5 gün. Daha sonra 7 günüm var boş. Tayland 4 kez olacak. O bölgeye gitmişken başka bir ülke ziyaret edeyim diyorum ama karar veremiyorum. Tayland da ki gece hayatına yakın bir eğlence istediğimi belirtmek isterim. :))

5. Alper07 üstad.Ventura kim tanımıyorum ama yine de sana yardım etmek isterim;)) Kamboçya senin arzuladığın bir eğlence açısından Taylantla karşılaştırılamaz bile. Sadece başkent Phnom Peng de Pattaya’ya yakın eğlence bulabilirsin. Şehir turistik anlamda ölüm tarlaları hariç fazlaca bir şey vaat etmemekle birlikte barları ve gece klübleri ile renkli bir gece hayatına sahip.Fiyatlara gelince bira fiyatları1,5 usd lady drink fiyatları ise 3,5 usd civarında.Genelde tüm barlarda aynı fiyatlar geçerli.Gelelim can alıcı noktaya. Her ne kadar Pattaya kadar sayıca çok olmasa da hatırı sayılır bir miktarda bar var.Ve bu barlarda yabancı turistlerin yolunu gözleyen bir çok kadın. Güzel olanlarına sıkça rastlayabilirsin.Gecelik 50 usd’ye hemen hemen hepsi ok diyecektir.Yanı hemen hemen Pattaya’nın bir tık altında fiyatlar. Ama daha az kaşarlar dememde bir yanlışlık olmaz.Bunun dışındaki şehirler senin istediğin anlamda bir eğlence hayatına sahip değil. Vize konusuna gelince ben yeşil kullandığımdan sorun olmadı ama bildiğim kadarıyla kapıda vize uygulaması var diğer pasaportlara.Senin yerinde olsam daha ilginç olması bakımından vietnama giderdim.Burası Kamboçya’ya göre bakir ve turistik anlamda zengin sayılır.

6. VARTUTRE hocam Öncelikle nickinizi yanlış yazdığım için özür dilerim. Telefonun azizliğine kaynaklandı. Kendi kendine yazı düzeltiyor bu akıllı telefonlar sanırım ondan kaynaklandı:)) tabi benim de kontrol etmem lazımdı tekrar özür dilerim.
    verdiğiniz bilgiler için de ayrıca çok teşekkür ederim. Vietnam aklımda ama vize istiyormuş sanırım. Ve zor veriyor diye duydum. Acente bulmak lazımmış orada vize işini bitirmek için falan. Bu konu hakkında bilginiz var mı?

7. Alper07 dostum sorun değil sadece biraz takılayım istedim. Vietnam vizesi hakkında çok detaylı bigim yok ama biraz araştırsan mutlak kolay bir yolunu bulursun

8. Vartutre ve Miller arkadaşlar vietnam vizesi hakkında vietnam tatilim adlı yazıda (3.sayfa herhal) bahsetmiştim. Aşağı yukarı herşey dahil 100 $ mal olur

9. Diğer yerleri görmedim ama Fİlipinler tayland ‘dan bir tık geride ancak diğer ülkelerden kesinlikle ilerde diye düşünüyorum . İngilizce sitelerden edindiğim izlenim bu. Ancak CEBU ‘ya bakarak değerlendirme yapmayın derim ben. Çünkü diğer siteler şöyle sıralıyorlar;
    ANGELES
    BORACAY
    CEBU

🙂 Yani bir adaya gidilecekse BORACAY CEBU’dan daha iyi olabilir.