Gürcistan Batum Geceleri

Tüm gezginlere selamlar.. 2014 yaz ayında İzmir’den kalkıp 3 arkadaş memleketimiz olan Rize’ye doğru yola çıktık. Kendi aracımız ile memleketin nefis kokusunu, yemeklerini ve havasını aldıktan sonra ilk gece kanımıza şeytan girdi. “Hadi Batum yapalım” dedik. Rize’den doğru yola çıktık ve 1 saat geçkin bir sürede Sarp Sınır Kapısı’na varmış bulunduk. Sınır kapısının önünde ücretli otoparklar var fakat biz aracımızı sınır kapısının sağ tarafında ufak bir köyün içine bıraktık. Sonuçta bizim memleketimiz daha güvenliydi.. Aşırı derecede bir kalabalık yoktu çünkü saat gece 1’di. Biz 3 arkadaş 15 tl pul parası verip doğru kimlik kontrolünden geçtik. Bir arkadaşımız acemi işte ehliyet ile gelmiş ve gümrük bunu kabul etmedi tabi. Biz iki arkadaş içeri girmek için kimlikleri verdik. Diğer arkadaş geri döndü sabah kimlik çıkartıp gelecekti öyle anlaştık. Biz yolumuza devam ederken Gürcistan kontrolüne geldik. Ben polise kimlik verdim, oradan daha önce 2007 giriş yapmışsın diye sordu. Evet dedim, gemiciydim vs. bende bir sorun olmadan karşı tarafa geçtim. Bir baktım arkadaş bana bağırıyor. Kimlik kabul etmemişler, kenarı sökükmüş diye.. Hemen ona orada bir akıl verdim, gitti dışarıda zaten hazır bekliyorlar pvc kaplattı ve değişik bir polisten içeri giriş yaptı. Zor bir kontrol aşamasından sonra Batumi tarafına girmiş bulunduk…

Hemen taksicileri Mercedes marka arabalarıyla geldi. Hepsi “Nereye.. Gel gel..” tarzında laz şivesine çok benzer şekilde Türkçe konuşuyorlar. Kendinizi Rize’de veya Trabzon’da hissediyorsunuz. Neyse biz tam rakamları hatırlamasam da 15 lari (Lari= Gürcistan para birimi) idi sanırım, Arena Disco’ya gitmek için bir taksi bindik ama binmez olaydık.. Gece saat 2 sularıydı ve taksici sarhoş kafayla 170 180 km. hızla seyrediyordu. Karşıdan gelen arabalar korna çalıyor, o an anladım ki adam sarhoş.. Camı ikide bir açıp nefes alıyordu. Bende “Kardeşim yavaşla biraz.. Napıyon!” deyince tersledi bizi.. Bizde dua ede ede sonunda vardık o görkemli zannettiğimiz Arena Disco’ya.

Demirden yapılmış bir tabelası vardı. Bir binanın bodrum katına yapılmış bir mekan, kapıda güvenlikler duruyor ve bizim Türk olduğumuzu anlayıp hemen bir ilgi alaka paralı nasıl olsa derken içeri girdik, oturduk bir masaya. Saat gece 02:30 civarıyla yani geç olmuştu. Her taraf çekik gözlü Kırgızıstan, Dağistan, Tataristan vb. milliyetteki kızlarla doluydu. Tek bir tane striptizci çok güzel Gürcü bir kız vardı. Birer bira içtikten sonra artık yorgunluğumuzu atmak için deli dana gibi kızlarla pazarlık etmek için konuşuyorduk. Karşımızda Dağistanlı 2 tane, biri sarışın biri esmer bayan vardı. Yalana gerek yok, biri 30-32 yaşlarındaydı. Neyse ben daha önce böyle muhabbetleri çok duyduğum için tekin davrandım ve baştan her şeyi konuştum. Önce gecelik 300 lari dediler, daha sonra biz geç olduğu için 200 lari verdik onlara ve bir şartla onların evine gidecektik. Teklifimizi kabul ettiler.

Arena Disco - Batum
Arena Disco – Batum

Taksiye toplamda 10 lari vererek gideceğimiz yere vardık. İlk gece yorgunlukla pek memnun kaldığım söylenemez tabi. Sabah oldu, çorba içmeye falan gidelim dediler. Bizde Türk lokantasına gidelim dedik. Civarda 2-3 tane ünlü lokanta vardı. İsimleri Karabak ve Arhavi fakat pek ucuz değildir. En çok yemeğe para harcadık diyebilirim. Bu arada diğer kimliği olmayan arkadaşta kimliği çıkartıp direk Batum’a geçmek için yola çıkmıştı. Biz de ona tarif ettiğimiz yerde buluştuk. Öğlen yemek yedikten sonra denize girdik. Denize girdikten sonra ise herhangi bir otel tutmadığımız için neler yapabiliriz diye düşünürken, kentin merkezinde güzel bir sauna vardı. 3 kişi 100 lari verip 2 3 saat havuzda ve saunada takıldık. Pazardan aldığımız gömleklerimizi gece için ütüledik. Ardından gömleklerimizi giyindik, kuşandık derken saat henüz 9 olmuştu. Akşam yemeğini yemek için Karabak lokantasına tekrar gittik. 50 60 lari ödedikten sonra biraz dolaştık Batum’da..

Taksiye atlayıp 11 gibi doğru Arena denilen discoya gittik. Size Arena’dan bahsedeyim öncelikle.. İçeride 20 30 civarında kadın oluyor. Disco denecek gibi bir yer değil, oranın en büyük kulübüymüş ama ben pek beğenmedim. Ortam aynı Aksaray Pavyonları gibi.. Bayan masana gelirse kons içkisi iki katı fiyat ödüyorsun. Birde anlamadığım olay kadınlar orada çalışan değil. Yani bizim gibi parasını verip içeride içki içip eğlenen hayat kadınları..

batum_disco_club

Neyse uzatmayacağım, 11’de başladık içmeye. Önce birer bira söyledik, bu arada İstanbul’dan tek gelen bir arkadaşla orada tanıştık. Bize katıl dedik, kazıklanma maksadı ile, tekti çünkü o. Böylece 4 kişi olduk gece hızlıydı düne nazaran. Güzel bayanlar vardı. Biraz dans ettikten fakat bugün erken çıkmak istiyorduk.. Bara bir bira almaya gittik. Orada da şunu gördüm, bardan içecek alırsan daha ucuz oluyormuş 🙂

Neyse barda oturan güzel bir bayanla konuşmaya koyuldum. 1 saat 200 lari dedi. Çok dedim ondan vazgeçtim. Dün arkadaşın aldığı bayan geldi mekana. Bize toplamda 4 bayan ayarlaması için onunla konuşmaya başladık. Saat 1 gibi 3 bayan buldu. Arkadaşlar siz alın dedim. Bana da bulacağını söyledi. Hesabı ödedik ve kalktık gidiyoruz. Tam disconun önünde bir otel var. Oradan bir kız çıktı. Bana gösterdiler onu. Oda senin gibi neyse tamam olur dedim. 5 dakika geçmedi baktım benim alacağım kızın bir manitası çıktı geldi, Türk bir de.. Neyse gitsin dedim bunu istemem kız yapıştı bana. Ben geleceğim seninle diye. Neyse kaça kaça bindik taksiye yol aldık evlere. Sonra öğrendim ki bizim Türk’le gecelik anlaşmış, parasını almış. Sarhoş olan adam da kokuyor diye kaçmış ondan.. Üzüldüm tabi eve geldik duş aldık. İçtik biraz dedim bu kesin benden de kaçar para sabah vereceğimi söylemiştim. Kaçarsa kendi bilir zaten ama şunu söylemem lazım. Dünün yorgunluğu vardı. Bu gece süper bir gece yaşattı bana hiç unutmam o kadını demek ki birazda bizde var.. Sabah 9’da biz halen devam ediyorduk.. 10 gibi çorbacıya gittik. Birer çorba sonra kız illa hadi eve gidelim devam edelim dedi. Bende dedim ki arkadaşlar bıraksa gideceğim de artık geri dönme vakti gelmişti. 2 günlük kısa bir zamanda yorulduk ama bunları sığdırdık. Aslında kadının evine gitmekte çok sakat dediler ama herhangi bir tehlike ile biz karşılaşmadık. Bu arada 2. bayanlara 250 lari verdik. Pek ucuz bir yer sayılmaz yani imla hatalarım yazının karışıklığından dolayı özür dilerim sizden gezgin kaptan..

Gürcistan Batum Geceleri adlı yazıyı yazan Sn. gezgin kaptan beye tüm Asya Rehberi ekibi ve müdavimleri adına teşekkür ederiz.

About oxxi 4 Articles
Selam ben oxxi

Toplam 3 Yorum Var

1. Batum a totalde 4 defa ziyarette bulundum.En son 12 temmuzda 2017 de gittiğimde sınırın türk tarafinda yani kemalpasa da ki durgunlugu gordugumde buralarda birseylerin degistigi bariz bir sekilde belli oluyordu.zaten turk lirasinin lari karsisinda deger kaybetmesi buranin cazibesini yitirmis vaziyette arti ulkedeki enflasyonuda katarsak sizin cebinizdeki para neredeyse pul oluyor. Yani ben batum a geleyim bir kac gun kalip gezeyim deseniz bile turkiyede yapacaginiz bir tatilden daha pahaliya geliyor. Caminin tuvaleti 0.50 lari cay 1 lari( bildiginiz turk kahvesinde)sigara olmus 4 lari..taksi 10 lari.. oteller 50..60. 70. 100 lariye kadar gidiyor(bunlar vasat oteller .. cogunda kalinabilme olasiligi bile yokken mecbur kalirsiniz..cunku bir tik yukarsi diye bise yok.. direk 500 .. 600 tl ye kalabileceginiz oteller var ..teleferik bile 25 lari olmus ..yani 37.5 tl..gece hayatini anlatmiyorum bile ..bazi mekanlarda 3-5 kadeh alkol ve bir kac parca mezeye 1500.. 3000 lari odemek zorunda kalabilirsiniz.bu arada cok sayida ulkede bulunan bir insan olarak sunu soyleyebilirim. Her ulkede yabancilara karsi bu tur tuzaklar var. Yani aslan ceylani yer kurali her yerde calisiyor. Velhasili kelam turkiyede gidecek cok yer var..gitmeyin kardesim gitmeyin..eee sen niye gidiyorsun diyenlerede cevabim ben oyunun kurallarini biliyorum ..riskide aliyorum :))