Phuket’te Balayı

Leonardo DiCaprio'nun Oynadığı 'The Beach' Filminin Çekildği Sahilin Arka Tarafı

Rota 1 –> Türkiye – PhuketGün

1. Gün: Phuket’e Varış

Evlenmişiz, ertesi gün aktarmalarla 23 saat yol gidip sonunda Phuket’te, Patong Plajına çok yakın olan otelimize varmışız.

Otel hemen gönlümüzü çiçekli kokteyller ikram ederek kazandı. Oh be sonunda evlilik stresiydi, düğündü derken şu evlilik denen kurumun en keyifli anına varabildik. Şerefe!

Odalarımıza yerleştikten sonra derhal mayolar giyildi ve kendimizi plaja attık. Biraz fazla sıcak olduğu için hemen bir şezlong* tutup eşyalarımızı bırakıp denize girdik. Deniz de sıcaktı, üstelik bulanıktı. Açıkçası ben kumsallardan hoşlanan biri hiç olmadım zaten. Biraz da dalga oldu mu o deniz bulanık oluyor arkadaş… Ama balayındayız ve moralimi hiçbir şey bozamaz. Sahilde bizim Türkiye’deki mısırcı ve midyecilerin alternatifi olan taze meyve suyu* satan, kavrulmuş badem* satan ablalar var.

Çeşitli internet sitelerinden okuyup öğrendiğim kadarıyla çevre adalardaki iki meşhur tura katılmaya karar vermiştik. Bunlar Phi phi adaları turu ve James Bond adası turu idi. Deniz faslı bittikten sonra hem çevreyi keşfetmek hem de turları ayarlamak için Patong’u arşınladık. Muson yağmuru zamanında gitmemize rağmen şanslı sayılabilecek kadar az ıslandık. Bu şansımız tekne turlarında da bizimleydi.

*Şezlong fiyatları: 50 -100 THB civarı

*Sahilde taze meyve suyu fiyatları: 80 – 100 THB Civarı

*Bir küçük poşet kavrulmuş badem: 100 THB

2. Gün: James Bond Ada Turu*

Sabah erkenden kalkıp otelin vermiş olduğu kahvaltıyı ettik. Her şey harikaydı. Tropik meyveler, alışkın olduğumuz tarzda peynir, salatalık, domates ve omlet; hiç yabancılık çekmedik yiyeceklere.

Otelin lobisinde bizi tur için alacak olan aracı beklemeye başladık. Araç bizi ada turları için kalkan teknelerin olduğu limana götürdü. Burası Patong sahilinin tam arka tarafında kalıyor ve bütün turlar buradan kalkıyor.

Teknemiz büyük, yavaş ve eski sayılırdı. Açıkçası bu tura katılıp katılmama konusunda kararsız kalmıştık, çoğu kişi bu tur hakkında farklı yorumlarda bulunuyordu ve  hava yağışlı olacak gibiydi ancak iyi ki katılmışız. Gerçekten oldukça güzeldi.

*James Bond Ada Turu fiyatları da yine pazarlık gücünüze göre çok değişkenlik göstermekte siz yine kafadan 1000 THB/kişi başı ayırın. Ayrıca kano turunda kanonuzu kullanan yerli arkadaşa 100 THB bahşiş bırakmanızı rica ediyorlar aklınızda olsun. Fiyata öğle yemekleri dahil ve sizi otelinizden alıp otelinize geri bırakıyorlar.

İpucu: James Bond adasına vardığınızda tam o meşhur kayanın önünde hediyelik eşya satan sevgi yolu satıcıları tarzında stantlar var. Oradan inci takı alabilirsiniz. Gittiğimiz hiçbir yerde o kadar uygun fiyatlı ve güzel işçiliği olan inci bulamadık.

Akşam turdan sonra kendimize bir Mc Donalt’s bulduk. O zamanlar Thai yemeklerinden çekindiğimiz için bu tarz fast food yerleri bize kurtarıcı olmuştu.

Bangla Road’daki o meşhur partileri merak ettiğimizden oraya geçtik. Seduction Bar’dan parti* bileti aldık. Partiye girişte İlhana Peruk, bana da maske verdiler. Ancak aradığımız eğlenceyi orda bulamadık. Asıl parti şimdi başlıyor, şimdi başlayacak derken gece bitti. Türkiye’deki herhangi bir barda bile daha çok eğlenirdik. Gelen insanlar ya trans, ya da sarhoş İngilizlerdi. Bir ara tuvalete gittim. Döndüğümde İlhanın yüzü bembeyazdı. Ne oldu dedim. Bir Lady Boy gelip dans etmek istemiş, İlhan reddedip yüzüğünü gösterince hafif tacize uğramış.

Partiden çıktık bir de baktık ki asıl parti sokaklardaymış. Lady Boy’lar caddede şov yapıyorlar, herkes sarhoş, değişik bir ortamdı. Anlatılacak gibi değil, gidip görmek gerekir.

*Parti sınırsız içki ve DJ performansı kişibaşı 900 THB idi.

3. Gün: FantaSea Show*

3. Gün gündüz için herhangi bir tur almadık; oteli ve Patong’u dolaştık. Patong’un en meşhur alışveriş merkezi olan Jungceylon Shopping Center’a gidip hediyelik eşyalar baktık, öğle yemeği yedik. Akşam aktivitesi olarak da FantaSea Show’a için yemekli iki bilet aldık. Bu şov klasik Uzakdoğu şovlarını andırıyor fakat birkaç ayrıntı vardı ki ağzımız açık izledik. Kesinlikle gitmenizi tavsiye ederim. Hayvanlara işkence edilerek eğitildiğini bu şova gittikten çok sonra algılayabildik… Fakat bu onların kültürü ve fillerle, inanışlarıyla ve Tayların bugüne kadar nasıl geldikleri ile ilgili hikayeleri çok canlı akrobatik bir şovla size aktarıyorlar. Tercih sizlerin…

*FantaSea Show biletleri sadece gösterili veya açık büfe yemek dahil olarak satılabiliyor. Sizi otelinizden alıp otelinize geri bırakıyorlar. Bu şov için de yaklaşık 1500 THB/kişibaşı ayırmanızı öneririz.

4. Gün:Phi Phi Adası Turu*

Sabah yine erkenden kalkıp, karnımızı doyurup, hatırı sayılır miktar muz ve rambutanı yanımıza aldıktan sonra (Ne de olsa Türk kadınıyım) James Bond Ada Turundaki prosedürlerin aynısı ile limana yol aldık. Bu seferki aracımız bir sürat teknesi olduğu için bizi bir odaya toplayıp hepimize mide bulantısı için ilaç verdiler.
Tura başladıktan sonra bize düşen şey turun keyfini çıkarmak oldu. Hayatımda ilk defa muzla balık besledim ve yavru maymunları doğal ortamında gördüm asla unutamayacağım anılar yaşadım.

Turun sonlarına yaklaştıktan sonra bir adada iki saat mola verdiler. Suda inanılmaz bir akıntı vardı, denizi keşfederken zaman mefhumunu kaybedince olanlar oldu.

Akşam Patongu keşfetmeye devam edecektik fakat ben ateşlendim. Turdan gelir gelmez yemek yemek için Bangla Road tarafına gittik. Benim midem çok bulandığı için sadece çay içebildim, İlhan da pizza yedi. Thai yemeklerinin ne kadar muhteşem olduğunu
bilemediğimiz ve çekindiğimiz için ilk Tayland macerasında yemek konusunda bocaladığımızı itiraf ediyorum.

Yemekten sonra masaj yaptırmaya karar verdik. Lafı gelmişken tavsiye edebileceğim masajlar* oil massage, thai massage, foot massage ve eğer güneş çarptıysa sunburn massage. Etrafta biraz soruşturduktan sonra gittiğimiz en güzel masaj yapan yeri bulduk; Bangla Road’ın sonundaki Sansabai Massage.

Burada sunburn massage yaptırdık. Yemin ediyorum böyle bir işkence yok! Buzlu suya batırılmış havluyla önce tüm vücudunuza kompres yapılıyor, sonra da aloaveralı masaj kremleriyle masaj yapılıyor. Ama o kadar iyi geldi ki. O masajdan sonra iyileştim!

Odaya gidip dinlenmektense otelimizin arka tarafında kalan Patong Otop Shopping Paradise’a gittik. Burada taklit birçok marka kıyafet ve çanta bulabilirsiniz. Ailemize ve kendimize hatıra olabilecek bir kaç şey ararken yerliler kaliteli taklit ürün aradığımızı anlamış olacaklar ki bizi çarşının arka sokaklarında bir yere götürdüler. Bir duvarın karşısında durduk. Sonra satıcı kız duvarın yanındaki panele bir şifre girdi ve duvar açıldı! İçerisi alabildiğine marka çanta doluydu. Tabii ki ürünler sahteydi fakat gerçeğinden ayırt etmek ne mümkün? Buradan gayet makul fiyatlara hediyelik cüzdan aldıktan sonra otelimize geçtik.

*Phi Phi Ada Turu fiyatları pazarlık gücünüze göre çok değişkenlik göstermekte siz kafadan 1000 THB/kişi başı ayırın. Öğle yemekleri, son adada meyve ihramları dahil ve sizi otelinizden alıp otelinize geri bırakıyorlar.

*Masaj fiyatları masaj tipine göre 150 THB’tan 500 THB’a kadar çeşitlilik gösterebiliyor.

5. Gün: Phuket Adası Turu

Bugün motosiklet kiralamaya* karar verdik. Verdiğimiz en iyi kararmış. Adanın çoğu bölgesini gezdik.

Patong’dan çıktık güneye, Kata, Karon, Big Buddha. Muson bulutları bizi kovaladı ama pek yakalayamadı. Karon tarafında yağmur indirir gibi oldu hemen bir marketten yağmurluk gibi olan poşetler aldık ve yolumuza devam ettik. Yağmura yakalanınca nereye gitsek diye düşünürken yolda birkaç turist bize Big Buddha’ya nasıl gidilir diye sordu.

Biz de onlara takılmaya karar verip Big Buddha’ya çıktık.  Big Buddha’dan dönerken denize giremediğimiz için üzülüyorduk çünkü gittiğimiz her plaj, kırmızı bayrakla kapatılmıştı. Yerli halka sorduğumuzda bize Rawai Beach’i önerdiler. Ama çok güneyde olduğu için üşenip gitmedik. Hala pişmanım; 3. Gün Patong’da kalacağımıza motor kiralayıp adanın bir kısmını daha keşfetmeye ayırsaymışız çok daha iyi olurmuş. O yüzden tavsiyem en az 2 günü ada keşfine ayırmanız olacaktır.

*Bir günlük motosiklet kirası 300 THB.

6. Gün

Eve dönüş günü… Mutsuzuz zaman hemen geçip gitti. Aklımızda yapamadıklarımız ve yapmaya doyamadıklarımız var. Tayland’a kesinlikle bir defa daha geleceğiz!

İlk Phuket gezimizin ayrıntılarını okudunuz. Yaşadıklarımızı amatörce derleyip bir video hazırladık. Umarım beğenir ve kanalımıza abone olursunuz.

Bizi instagramdan en güncel gezilerimiz ve hikayelerimizle takip etmek isterseniz:http://www.instagram.com/gezginaycan

Bir önceki yazımız için TIKLAYINIZ

Toplam 6 Yorum Var

1. Buraya gidecek bekarlara tavsiyem en az 10 gün ayırın. Yeni yazarımıza hoşgeldin diyip. Yazılarınızin devamını bekliyoruz. Biz çok yazdık anlattık ama sizin gibi evli bir çift gözünden görmemiştik.

• Haziranin ilk haftasi Phuketteydik. Ben baht cinsinden butun maaliyetleri belirtmeye çalıştım fakat 2015 senesinde ucak biletleri yeme icme hediyelik vs. Cebimizden toplam 2 kisi icin 8000 TL çıkmıştı.

2. Baştan sona soluksuz okudum, güzel bir yazı diliniz var. Geçirdiginiz eglenceli zamanları bize aktardınız, Tayland’da hasta olmak çok sıkıntılı oluyor ama yerel insanlardan yardım alırsanız bir gecede bir şeyiniz kalmaz. Yeni maceralarınızı okumak dilegiyle.

• Teşekkür ederim, beğenmenize çok sevindim. Tayland’da antibiyotik almak için doktor raporuna gerek yokmuş. Eğer hastalanırsanız Türkiye’deki doktorunuzla iletişime geçip önerdiği ilaçları rahat bir şekilde eczaneden temin edebiliyorsunuz. Yazımda buna ayrıntılı bir şekilde değinebilirmişim aslında 🙂 Zamanla kendimi geliştireceğim…