Pattaya Degisimler

Pattaya değişimlerPattaya degisimler gece hayatında Tayland insanında Pattaya eglencelerinde Walking Street’de Soilerde Tayland kızlarında ve Pattayanın kendisinde gördüğüm değişimlere, 2007 yılı ile 2014 yılı arasında ki farklılıklara değinmek istiyorum.

Pattaya gece hayatıSevgili asyarehberi takipçileri, ben iki kez Tayland Pattaya ya gittim. Sitede bulunanlar gibi her yıl ve de sürekli giden biri değilim. 2007 yılındaki ilk Pattaya tatilim de gördüğüm Pattaya ile ikinci ve son gidişim olan 2014 yılındaki Pattaya tatilimde gördüklerim arasındaki farklar değişimler beni inanın çok şaşırttı. Bu değişimlerin bazıları ufak bazıları ise büyük çapta olmasına rağmen bir bütün olarak ele alındığında diyebileceğim Pattaya bozuldu Cennet bozuldu.

İlk önce 2007 yılındaki Pattaya gezisine değinelim. 2007 yılında ki o zamanlar 26 yaşındaydım, Gazetede gördüğüm bayram tatili esnasında ucuz Tayland turu Pattaya turu kampanyaları mevcuttu. Tayland tatili seçeneklerinden 699 dolar 5 günlük Tayland Pattaya turunu hiç düşünmeden aldım. Diğer kampanyalar Avrupa şehirlerine yapılmaktaydı ve vize sorunu doğabilir diye onları seçmedim. Tayland Pattaya turu için önümde 3 haftalık bir süre vardı. Pasaportumu yeniledim hazırlıklarımı tamamladım. Sağa sola Tayland ve Pattaya için sorular sorup bilgiler edindim.

Pattaya kızlarıTayland a bir durak yapıp öyle ulaştık. Uçağın duraklaması 2 saatten kısa sürdü. Sabahın erken saatlerinde Bangkok a ulaştık. Hava alanı dışında bizi karşılayan Taylandlı iki rehberle buluşup Pattaya ya doğru yola çıktık.

Pattaya ya varışımız öğleni bulmuştu bizleri A.A Pattaya otele götürdüler. Otel Pattaya Beach Raod’a sıfır konumda. Otelde bizlere hoş geldin kokteylleri ikram edip odalarımız hazırlanana kadar beklettiler. Odalara yerleştik. Bana verilen oda Direkt olarak Pattaya Plajına bakıyor. Deniz manzarası var fakat odaya iki kişi yerleştirdiler. İlk başta bu durumu normal buldum fakat sonraları acentenin kurnazlığı olduğunu anladım. Normalde odalara tek kişi yerleştirilmesi gerekliydi.
Rehber bizleri tek tek arayıp yarım günlük Pattaya turna katılıp katılmayacağımızı sordu. Bende katıldım. Minibüse bindiğimde ücret istediler. Turlar ücretliymiş ayıp olur diye ödeyip tura katıldım. Pattaya turunda bizleri tepedeki tapınağa buda heykeline götürdüler. Tepeden manzarayı seyrettik. Oradan ayrılıp tahtadan yapılmış başka bir tapınağı gezdirdiler. Pattaya da farklı bir iki noktaya daha götürüp bizleri Pattaya alışveriş yapmamız için sokak pazarına götürdüler.

Tayland gece hayatı da ilk gece ise topluca Pattaya Walking Streetde dolaşıp bir Go Go bara girdik. Kızlar direk üstü şov yapıyor. Kıyafetleri ise çoook sexy. Rehber istediğiniz bayanı yanınıza çağırıp içki söyleyebilirsiniz dediğinde bende dahil tüm gurup parmaklarımız ile beğendiğimiz kızı işaret etmeye başladık. Rehber numarasını söyleyin işaret etmeyin diye uyarınca numaraları verdik. Yanıma gelen kızın İngilizcesi iyi benimde öyle 3 içkiden sonra kızın kendi teklifi ile 2007 de 1500 baht a anlaştık. Diğerleri de rehbere danışıyorlardı. Rehber tek tek kızları ayarlamaya başladı bende rehberi beklediğimde rehber bana 3000 baht kıza 500 baht da bara dediğinde olay çıkarttım. Diğerleri de olaya dâhil olunca rehbere yol verip arkadaşlara yardımcı olmaya başladım. Rehber hepsinden ayni fiyatı alıp kızları bağlıyordu. Hal böyle olunca yarı yarıya fiyattan karlı çıktık. Bardan ayrılıp otele döndük.

Pattaya sahil yoluGuruptaki gençlerden biri yolu biliyorum demeseydi Pattaya da kaybolabilirdik ama şanslıydık ki genç yolu hafızasına kazıdı.

Otele girişte sorun yaşadık. Odalarımız çift kişilik ve gelen misafirler için ek ücret istemeye başladılar. Orda rehbere ulaşmaya çalıştık ama nafile rehber bizleri görmezlikten gelip yanımıza gelmedi. Yanımdaki kız olayı anlayınca çözüm getirdi. Ayni odada 4 kişi kalacağımıza ek oda tutup bir çiftin yeni odaya taşınmasının daha mantıklı olduğunu söyledi. Dediği doğru hiç tanımadığım biri ile ayni odada iş tutmak hiçte iyi bir şey değildi. Bizlerde bu şekilde Resepsiyon ile pazarlığa giriştik tabi Resepsiyondaki ilk oda yok, ek oda tutsınız da mevcut odaya ek kişi parası vermeniz gerekir diye itiraz edince bizde size ödeyeceğimize başka otele geçeriz dedik. Tabi o zaman s.. s.. kabul ettiler. Ben kendi odamda kaldım. Oda arkadaşım ise başka odaya geçti. Yeni tutulan odanın parasını yarı yarıya ödedik.

Sabah kızların teklifi ile topluca gezmeye çıkıp Pattaya’ya Taylandlı kızların rehberliğinde gezdik. Pattaya sokaklarını, Pattaya sahil yolu nu her yeri gezip dolaştık. Toplu halde masaj salonuna gidip rahatladık. O gece bir kişi dışında gurup ayni bayanlarla takıldı. Pattaya gece hayatı nda rehbersiz bir şekilde bayanlar ile Pattaya eglence yerleri ni dolaştık. Pattaya geceleri gerçekten insanı canlandırıyordu. Önceki geceki sitem ayni şekil devam etti. Ama gece ilerleyince gurup kendi içinde 2 3 kişilik guruplara bölünmüştü. Böylece sürü şeklinde dolaşıp göze batmaktan kurtulmuştuk.

Tayland gece hayatıSabahleyin ben, oda arkadaşım ve bahsettiğim genç arkadaş birlikte dışarı çıktık masaj salonu dolaşma aklınıza ne geldiyse neresi varsa dolaşıp gördük. Soi nin adını unuttum ama oradaki bir bardan üç tane güzel Taylandlı kız aldık fiyat olarak da 700 baht kızlara 250 baht da bara verdik. Kızlar hem daha güzel hem daha ucuz ve bizler ile daha ilgiliydi. O gecede Pattaya da kızlar ile değişik yerleri gezip dolaştık. Birlikte yiyip içip âlemler yaptık. Sonraki sabah Pattaya’nın açıklarında bulunan adayı gezmeye gittik. Adada deniz sefası yapıp öğle yemeğini yedikten sonra Pattaya’ya geri döndük. Ayni kızlar ile çalıştıkları bara uğrayıp bir iki saat barda takıldıktan sonra tekrar dolaşıp Pattaya eglence hayatı nın altını üstüne getirdik.

Son günümüzün sabahına tek olarak girip takıldık ama bu uzun sürmedi akşama doğru Pattaya sahil yolunda çalışan Taylandlı kızlardan birer tane aldık fiyat 500 baht kızlar daha içten sıcak ve doğal. Geri kalan zamanımızda da o kızlar ile gezip dolaştık otele erken döndük saat 04.00 da hazırlanıp sabah erken saatlerinde olan uçağımız için otelden, kızlardan ayrıldık. Cennete veda edip Türkiye’ye döndük.

Pattaya Soi8Türkiye’ye geri döndüğümde en kısa zamanda tekrar Tayland’a ve Pataya ya gideceğim dedim. Ama o kadar müptelası olmadım açıkçası. Tabi bu dediklerimi icraata dökemedim. Üç ay sonra evleneceğim kız ile tanışıp altı ay sonra evlendim. Taksitlerdir araba değiştirmektir derken Tayland Pattaya ya gitme işini unuttum ama Taylandlı kızların doğallıklarını içtenliklerini unutmadım. Onlardan gördüğüm ilgiyi ve sevgiyi eşimde aradım ama bulamadım. Herkesin dediği evli olanlar sakın Tayland Pattaya’ya gitmesin diyorlar aksine ben bekârlar gitmesin Taylandlı kızların ilgisini gördükten sonra hayatlarının geri kalanında tanıştıkları tüm kızlardan ayni ilgiyi beklerler ve hayal kırıklığına uğrarlar diyorum.

Pattaya’daki tüm harcamalarım ek odaya düşen payım da dâhil 250 doları geçmedi çünkü Pattaya’ya geldiğimde 400 dolar bozdurmuştum ama dönüşte hatırı sayılır bir miktar elimde kalmıştı.

Tayland Pattaya2014 yılında eşimden ayrıldım. Nerdeyse giydiğim iç çamaşırını bile istedi mahkemede. Allahtan kaldığımız ev ve dükkân Ailemin adına da hak talep etmedi yoksa sokakta kalacaktım.

Boşanır boşanmaz bir hafta sonrasına Tayland uçak bileti bakmaya Pattaya’daki otelleri araştırmaya başladım. On iki gün sonra uçakta Tayland’a doğru yol alıyordum.
Nihayetinde Pattaya’ya gelmiştim. Zamanım kısıtlı olduğu için bir hafta kalıp daha sonraları için Pattaya’ya tekrar gelmeyi düşünüyordum. Pattaya ya girer girmez lk göze çarpan değişim bir sürü yüksek bina ve yeni inşaatların olduğuydu. Güzelim Pattaya’yı beton ile doldurmuşlardı. Ozzo Pattaya Otelde yer ayırtmıştım. Otelime yerleşip dışarıda dolaşmaya çıktım. Yürüyerek Pattaya Sahil yoluna geçtim. Yol boyunca Az da olsa etraftaki farklılıklar ilk başta gözüme çarpıyordu. Değişmeyen tek şey Elektrik direklerindeki kabloların çirkin görüntüsüydü. Pattaya Beach Road da değişmişti. Kaldırımlar düzenlenmiş plaj kısmına korkuluklar konmuş daha güzel bir görüntü oluşmuştu ama oradaki kalabalık değişmiş herkes hızlı adımlar ile yürüyor bulunduğu yerin tadına bile varmıyordu.

Bir müddet yürüdükten sonra yolda çalışan kızlarda da değişiklikler olduğunu fark etmekte gecikmedim. O içten gülüşleri doğallıkları kaybolmuş sadece yoldan geçenlerden hangisini yakalayabilirim diye yüzünüze bakıyorlardı.

Dönüp otele geri döndüm. Akşam için dinlenip dışarı çıktım. Pattaya gecelerinin Astsolisti olan Pattaya Walking Streete doğru yürüdüm. Girdiğimdeki manzara da değişimlerin ne derece olduğunu gözler önüne seriyordu. Pattaya Walking Street i nerdeyse Ruslar işgal etmiş gibiydi. O yaşayan nefes alan cadde ölmüş her şey monotonlaşmış bir şekilde akışına devam ediyordu. Kendimi zar zor dışarı atıp, Üst kısma 2. Yola çıktım. Orası da ayni durumda otelime dönmeyip düz devam edip sağa döndüm orda bulunan ilk bara (beer bar) oturdum.Burası daha canlı idi. İlk gece o mekânda takılıp benimle ilgilenen Taylandlı güzelle 1500 bahta anlaşıp otele geçtim.

Pattaya ozo otelErtesi gün Pattaya sokaklarında dolaştım. Gece Pattaya gecelerinin farklı yerlerinde takıldım. Farklı farklı Pattaya eglence mekanlarına takıldım. Tüm tatilim boyunca gördüğüm her şey eski Pattaya’yı aramama sebep oluyordu. Ha Pattaya seyahatinden memnun musun diye sorarsanız düşünmeden çok memnunum diye cevap veririm ama Eski Pattaya’yı da aramadığımı söylersem yalan olur.

İlk izlenimlerim Pattaya değişmiş ama Pattaya gece hayatı daha da fazla değişmişti. Fiyatlar konusunda 2007 e göre dolar baht baz alındığında pahalı olmuş gibi görünse de Türkiye Standartlarına göre 2007 deki karşılığı olarak ucuzladı diyebilirim.

Taylandlı kızlardaki değişim az da olsa da gözle görülür biçimdeydi. Pattaya’daki her şey geçen 7 sene zarfında çok değişmişti. Her şey eksi yönde değişim gösterdi diyebilirim. Cennet bozulmaya başlamış ve geçen zaman ile de daha fazla bozulacağına eminim. Pattaya gece hayatının en canlı olduğu yerleri olan Walking Street, Pattaya Beach Road ve Soiler değişime uğrayıp turistlere hitap etmek adına güzelliğini albenisini nasıl anlatayım insana sıcaklık yakınlık hissi vermeyi bıraktı. Pattaya gecelerinin o içten mekânlarını ve kızlarını bulmak için daha iç kesimlere ve gelen turistlerin uğramadığı yerlere doğru arayışa girerseniz o zaman değişmemiş halini belki algılayabilirsiniz diye düşünüyorum.

Pattaya geceleriOlumlu gelişme ise Pattaya sahil yolunun düzenlenip karanlık yerlerinin aydınlatılıp daha nezih bir yer oluşturulmasıdır. Ama bu olumlu gelişme Pattaya Sahil yolunun da ruhunu öldürmüştür.

Tayland insanında pek bir değişiklik göze çarpmamaktadır. Normal Tayland halkı yine sıcak ve güler yüzlerle sizi karşılayıp ilgileniyorlar sohbet ediyorlar fakat Gece hayatındaki Tayland kızları ve diğerlerinde Bir bitkinlik göze çarpmaktadır. Eskiden ilk anda sizle ilgilenmeye sıcak davranmaya başlamalarına rağmen şimdi size sordukları sorulara göre sizi değerlendirip ona göre ilgi derecelerini ilk başta ayarlıyorlar. Sordukları ise eskiden sohbet amaçlı olan ama şimdilerde sizlerin maddi durumunuzu ve sizle ilgili genel bilgi almak amacı ile sorulan ‘’Hangi otelde kalıyorsun?’’ Pattaya’ya ilk gelişin mi?’’ ‘’ne kadar kalacaksın?’’ ‘’Ne iş yapıyorsun?’’ gibi sorular. İlk gelişimizde ilk kez geldiğimizi söylediğimizde bizlere her türlü yardımı ve ilgiyi gösteren Taylandlı kızlar şimdi ise sadece bu Pattaya’yı bilmiyor bunu nasıl kafalarım diye ilgi gösteriyor. Fakat bunu da belirtmekte fayda vardır sizinle geçirdiği zaman zarfında sizlerin kişiliğine ve onlara davranış biçiminize göre değişip eski şekli ile sizler ile ilgilenebiliyorlar.

Şöyle açıklayım eskiden Taylandlı kızlar sizi ilk etapta arkadaş ikinci planda müşteri olarak görüp ona göre davranıyorlardı. Yaptıklarınızın neticesine göre de sadece müşteri gibi ya da sadece arkadaş gibi ilgileniyorlardı. Tabi bu farkı hissettirmeden yapıyorlardı. Şimdi ise sizleri ilk etapta müşteri ikinci etapta gelir kaynağı en geri planda da arkadaş olarak görüp tam tersi olarak sizlerin iyi davranışları ve onlara gösterdiğiniz insanlık olarak bu derecelendirme değiştirilebiliyor. Eskiden çaba sarf etmeden gördüğümüz ilgi şimdi çaba sarf ederek elde edilebiliniyor. Benim tespitlerim bu yöndedir.

Pattaya

Umarım ileriki yıllarda cennet bozulmaz ve bizlerin sığınacağı bir yer olarak her zaman var olur.

Pattaya Değişim adlı yazıyı hazırlayıp bizler ile paylaşan Sn. özgür e Tüm asyarehberi ekibi ve müdavimleri adına teşekkür ederiz.

Toplam 18 Yorum Var

1. Özgür kardeş yazın mükemmel olmuş Pattayaya farklı bir bakış açısı ile yaklaşıp bu derece doğru tespitler yapman çok güzel kardeş.
    Bende ara verdiğim dört senenin ardından gittiğimde değişimleri gözlemledim ama senin gibi 7 senelik değişim daha farklı olur tabi. Umarım en kısa sürede tekrar Pattaya ya gidip arayı tekrar bu kadar soğutmazsın.

2. Sevgili Özgür ;

Öncelikle doğru tespitlerle dolu çok içten samimi bir yazı olmuş.Tespitlerinin tamamına katılıyorum. Ben kendim ilk olarak 2012 yılında sizinde yapmış olduğunuz gibi turla gittim. Daha sonrasında 2 defa olmak üzere toplamda 3 kez bulundum. 2012-2015 arasında bile ciddi farklar var. Dediğin gibi eskiden direk gösterilen sıcaklık şimdi senin davranışlarına bağlı olarak gösteriliyor. Eskiden haktı şimdi çabalarının karşılığı. Şu tespitine de katılmadan edemeyeceğim. Ben bekarım ve her gidişimde biraz daha evlilikten soğuyorum. Korkarım ki ben evlenemeyeceğim 🙂 . Herşey doğallığı bozulduğu gibi oralarıda bozuluyor. Bu giden turist sayısıyla birebir ilişkili. Türkiyede dahi eskiden Pattaya dediğinde o ne ya diyen insanlar bugün imalı gülümsemelerle sana bakıyorsa bu Pattayanın ne kadar tanındığına işarettir. Ama şunu da söyleyim bozulmuş hali bile eşsiz diyebilirim. Şahsen ben 4. turumu ne zaman yaparım diye düşünüyorum şu an. Tekrar ssamimi görüşlerin için teşekkür ederim.

3. Ozgur hocam. Cok farkli bir konuya deginmekle beraber bizlerin bakis acisini farkli yerlere cekmeyi basardiginiz icin cok tesekkurler, umuyoruzki pattayada metropolleşme kurbanı olmaz. Herseye ragmen zamanla yeni pattayalarda cikacaktir. biz elimizdekin kiymetini bilip kendimizi nasil tanitirsak orada o kadar degerimiz olur. Merak ettigim bir konuda ozo otel walking ve diger merkezi yerlere uzakligi ve konusu ayrica odalari ve hizmeti nasildi.

4. Sayın abilerim, siteniz bulunmaz bir nimet olmuş. R10 dan gördüm burayı beninde internet sitelerim var, ama burası çok başarılı olmuş. işleri boşladım konuları okumaya koyuldum. daha çok yorum yapacağım.

5. Uzman görüşüsünüzden ötürü teşekkür ederiz. sayenizde yabancı kaldığım bir çok detay hakkında bilgi sahibi olduk. yeniden görüşmek üzere.

6. Yorumlarınız için çok sağlolun arkadaşlar
    sevgili nightmare45 şu anki halide eşşiz fakat her geçen gün eskiyi arattırıyor insana.evlenirsen dediğimi daha iyi anlayacaksın hele de bizim türk kızları ile kıyaslamaya kalktığında. Bizimkiler vampir misali kanımızı kurutup karşılığını bile vermiyorlar.
    sevgili oxygen ozo otel oldukça güzel bir otel ödediğiniz paranın karşılığını fazlası ile alıyorsunuz. Walking streete yürüyüş mesafesinde konum olarak ikinci yoldan hemen iç kısmında kalıyor. otel yeni yapılan bir otel fiyatıda oldukça makul bana göre. odaları standart temizliği iyi personeli de idare eder zaten personellik bir işinizin de fazla olacağını sanmam.
    sevgili poul evet arayı soğutmamak gerekli artık zincirlerimden prangalarımdan kurtulduğuma göre her sene mümkün olduğunca gitmeye çalışacağım
    hepinize tekrar sevgiler saygılar sunarım.

7. Özgür kardeş 2006 dan itibaren yaklaşık her yıl giden biri olarak yazdıklarına katılmamak elde değil, çok güzel bir yazı olmuş eline sağlık. özellikle samimiyet ve son bölümde kızlar hakkındaki görüşlerin ve tespitlerin çok iyi bende senin gibi pattayanın önceki ve şimdiki halini görenlerden olduğum için eski halini senin gibi özleyenlerdenim. daha fazla değişmeden şimdiki halinin tadını çıkarmak üzere…

8. Arkadaşım merhabalar.
    Yazmış olduğunuz düşüncelerinizi hemen hemen herkes söylüyor anlatıyor ve şikayet ediyor. Fakat bu kadar açıklayıcı tarzda değil. Belkide siz 7 sene aradan sonra gittiğiniz için aradaki farkı daha net bir gözle gördüğünüz için olabilir.
    En beğendiğim kelimeniz ise Pattaya Beach Road ile ilgili olarak düzenlenmesini olumlu olarak bulmanıza rağmen bunun Beach Road’ın ruhunu öldürdüğü yönündeki görüşünüzdür. Bu na katılmamak elde değil. Bana Göre Pattaya uğradığı her değişim ile birlikte her geçen gün ruhundan bir parçayı kaybediyor. Bu sadece Pattaya gece hayatı ile ilgili olarak değil bir bütün olarak kendini tüm Pattaya’da belli etmektedir.
    Ben 90 lı yılların ilk yarısından beri her sene dahi olmasa en az iki yılda bir giden biri olarak yazdıklarının, düşündüklerinin altına imzamı atarım.
    Gönül arzu ederdi ki o zamanlardaki Pattaya halen mevcut olmuş olsa da sizlerde o zamanki o cennet Pattaya’yı gezip görseniz, O zamanki Tayland insanlarının bizlere nasıl davrandığını ne kadar doğal ve içten olduklarını kendi gözleriniz ile şahit olabilseydiniz.

9. Eski pattaya resimlerini forumda görmüştüm. ama senesi yazmıyordu 🙂 İşin kötü tarafı yer ve mekanların değişiminden ziyade insanları değişmesi olmuş

10. An itibariyle pattaya’dan yaziyorum … benim icin en olumlu yonde olan degisiklik sonunda dolar kuru 33.70 oldu …

11. Sn uzakdoğulegent asyarehberi ekibi olarak size hayırlı tatiller dileriz. Güzel bir Tayland gezisi yapıp unutulmaz anılar ile aramıza dönmeniz dileği ile;

Saygılarımızla

Asyarehberi

12. Güzel bir yazı olmuş güzel noktalara değinmişsiniz hocam teşekkürler devamını bekliyoruz. Modernleşme gelişimin Pattayadan uzak durmasını temenni ederim.

13. Muhakkak gidilmesi gereken bir yer çok eğlenceli. Pattaya değişse bile şimdiki hali bile çok iyi. Erkeklerin cenneti.
    Good guys go to heaven, bad guys go to Pattaya 🙂

14. Iyi günler beyler benim ilk gidisim 94 ikinci gidisim 2010 simdi anlayin aradaki farki 2010dan sonra her sene ocak ayinda gidiyorum 30.01.2016da yine ordayim isteyen olursa anatolia restaurantta bulusabiliriz

15. Tayland ve Pattaya da oteller Kişi bazında değil oda bazındadır. Yani iki yataklı bir odayı satın aldığında iki kişi de olsan tek kişide olsan aynı ücreti ödersin.. Türkiyeden buraya tur yapan firmalar satın alınmak istendiğinde reklamlarında belirtilen fiyatın çok üstünde fiyat talep etmektedirler. Gerekçeleri ise tek kişi olmandır .. yani bir nevi aldatmaca… Buna rağmen ulaşımda önceden anlaşmalı oldukları için tur fiyatları Bireysel seyehate göre daha avantajlı olmaktadır.. Hele yabancı dil sorunu yaşayanlar için turlar daha idealdir. Az da olsa ingilizceniz varsa.. aralarında rekabet yaşayan uçak firmalarından ucuz bilet bulmanız ve uçuş tarihiniz kesinleştikten sonrada yine google üzerinden pattaya en ucuz otel diye arama yaptırdığınızda Turlara odeyeceğiniz paranın çok altında seyahat şansınız olmakta bunlardan K Kinn otel ve Sawasdee Sunshine kaliteli ve ucuz olanlardan ayrıca eğlence merkezi olan walking street e yakınlığı da ayrı bir tercih nedeni ayrıca rezervasyonlarda kat bilgileri veya ön ödeme gibi zorunluğuda yok ödeme otelde gerçekleşmekte turna, aero bilet sitelerindende ucuz bilet temin edebilirsiniz